Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 13 mei 2023

Sallandse Voorjaarstocht Raalte

Vandaag ging ik alleen op pad en ik ging een keer een andere kant op. Meestal gaan we richting het noorden, maar vandaag besloot ik om naar het zuidoosten af te reizen, het werd Raalte. Bij het startbureau kende ik niemand, maar ik zag gebeuren wat ik normaal zelf altijd doe als ik de andere kant op reis, mensen begroeten, een praatje met die, een praatje die ander en dan op zoek naar je wandelmaatje(s) voor vandaag. Grappig om dat te zien.



 
Na het inschrijven kon ik al vlot van start en het begon gelijk pittig, smalle zandpaadjes en stijgen en dalen. Duidelijk Salland dus....




Het was een mooie ochtend en het werd al snel warm. Gelukkig ging de route veelvuldig door het bos en was er dus voldoende schaduw. Ik liep heerlijk en genoot van een keer een heel andere omgeving. Het voelde dan ook of ik net op pad was toen ik de eerste rust bereikte. Ik genoot van een bakkie thee en nam wat te eten en daarna kon ik weer verder.




Cadeautje van de organisatie.






Net na deze rust raakte ik in gesprek met twee dames die dit jaar voor het eerst de N4D gaan lopen. Ze vroegen me het hemd van het lijf en ik heb al hun vragen beantwoord, maar ik heb wel gezegd dat wat voor mij geldt niet voor hen hoeft te gelden.

Vlak nadat ik de dames achter mij liet was ik al bij de tweede rust. Hier vond ik nog net een plekje in de schaduw en dat was zeker niet verkeerd, want het begon echt warm  te worden. Ik deed hier dan ook mijn ondershirt uit. 



Na deze rust ging het door open gebied, helaas geen bos. Wel werd ik getrakteerd op een prachtig kikkerconcert.





Er was even wat verwarring over het verloop van de route, maar met elkaar kwamen we er prima uit en even later stond ik weer voor de rust. Ik had een rondje van zo'n 10 km gemaakt. Ik had nog even getwijfeld of ik 40 km zou gaan lopen, maar ik besloot om voor de 30 km te gaan en dan te gaan voor tempo, eens kijken wat ik kan. Ik heb namelijk het afgelopen jaar getraind om mijn basistempo omhoog te krijgen.
 




Na een toiletbezoek besloot ik door te lopen, het was nog een kilometer of 4 tot de finish.
 





 
Bij de finish genoot ik van een drankje en bekeek ik mijn gemiddelde wandelsnelheid. Ik was aangenaam verrast......


Mijn training van het afgelopen jaar heeft zijn vruchten afgeworpen.....

Geen opmerkingen: