Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

dinsdag 2 mei 2023

Naar huis......

Mijn gezicht zag er vanmorgen alweer wat beter uit als gisteren, het besluit om het appartement te verlaten is dus een goed besluit geweest. Na een goed ontbijt in het hotel, pakten we onze koffers en gingen we naar de metro. We hoefden slechts een station verder te reizen, makkie dus. Nou ja, makkie, er moest een toeslag betaald worden om het metrostation bij het vliegveld te verlaten en voor we dat doorhadden, hadden we al te maken gehad met een boze bewaker en een enkel Spaanstalige medewerker aan de andere kant van de hulplijn. Maar uiteindelijk wisten we onszelf te bevrijden en konden we naar het vliegveld.

Bij de controle ging het weer even mis, ik was vergeten mijn portemonnee uit mijn broekzak te halen, dus de detectiepoort sloeg op hol. Gelukkig waren er nu wel behulpzame medewerkers  en kon mijn portemonnee alsnog snel door de scan. En zo kwamen we samen aan de goede kant van de controle.

Belangrijke dingen eerst, dus op zoek naar een bakkie....



Ook nu kregen we het verzoek om onze bagage in het ruim te plaatsen, prima, doen we dat. Dat had als voordeel dat we van instapzone 5 werden gepromoveerd naar instapzone 3, zodat er tijd was om onze koffer in het ruim  te plaatsen.Al maakte dat voor het wachten niet uit, wachten duurt altijd lang op zo'n vliegveld, zeker als het vliegtuig dan een beetje vertraging heeft.

Gelukkig vertrokken we met niet al te veel vertraging en verliep de vlucht verder zonder problemen.






 
 
Op Schiphol moesten we iets langer op onze koffers wachten dan in Madrid, maar we hadden gelukkig ruim voldoende tijd om onze trein te halen. Zelfs zoveel tijd dat we nog wat te drinken konden halen voor in de trein.
 

In Meppel werden we opgehaald door  Manlief. Heerlijk om weer thuis te zijn met nieuwe herinneringen en verhalen.
 

Geen opmerkingen: