Naar Purper:

JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

woensdag 26 april 2023

Madrid, dag 1

De wekker ging al heel vroeg, maar toch zo laat mogelijk. Het enige wat we zo'n beetje moesten doen, was plassen, tandenpoetsen, aankleden, koffer inpakken en dan naar de pendelbus voor het hotel lopen. Binnen een kwartier stapten we uit voor de vertrekhal en gingen we op zoek naar onze incheckbalie.

Gisteravond hadden we een bericht gekregen met het verzoek om onze bagage in te checken in plaats van deze mee te nemen als handbagage, het vliegtuig was volgeboekt en er was te weinig ruimte voor alle handbagage. We besloten om aan dat verzoek te voldoen en we werden hiervoor uitgebreid bedankt. Met alleen een tas liepen we door de controle en toen was het eindelijk tijd voor een bakkie.

Met zicht op het vliegtuig genoten we van een bakkie en broodje en tot ons grote geluk zagen we ook onze koffers aan boord verdwijnen, die gingen dus mee. Een poosje later mochten ook wij aan boord en toen iedereen gesetteld was, vertrokken we.

Na een rustige vlucht kwamen we aan in Madrid, waar onze koffers tegelijk met ons aankwamen bij/op de bagageband. We zochten het busstation en namen de bus naar de door onze gastvrouw opgegeven bestemming. Vanaf hier moesten we nog een klein stukje lopen.

We kwamen terecht in een appartementengebouw, tussen de Madrilenen. Een prachtig plekje in een schattig appartement. In eerste instantie hadden we te horen gekregen dat we onze bagage konden achterlaten, maar dat het appartement nog niet beschikbaar zou zijn, maar tot ons grote geluk was degene die voor ons in het appartement verbleef een dag eerder vertrekken en was het appartement nu al voor ons. Heel fijn, want nu konden we (vooral Dochterlief) even tot rust komen voor we Madrid zouden gaan ontdekken.

Na de nodige kopjes thee en bekers water, was het tijd om op pad te gaan. We besloten om eerst kaartjes voor de metro te regelen. Het was even zoeken, uitzoeken en stoeien met de automaat, maar het lukte ons om voor ons beiden een pas met daarop de nodige metroritten uit de automaat te trekken. We liepen een klein stukje door de stad en ontdekten waar het Prado was, ook ontdekten we de naastgelegen Botanische Tuin. Die kwamen op het lijstje voor morgen.

Daarna besloten we om naar metrostation Sol te reizen en om daar te kijken of we iets te eten konden vinden. De enige reden dat we naar Sol gingen, was omdat we dat wel leuk vonden klinken en omdat het redelijk in het centrum leek te liggen. Dat laatste is zeker waar en in een zijstraatje vonden we dan ook een leuk plekje om te zitten, te eten en te proosten op onze eerste dag in Madrid.

We reisden met de metro weer terug richting ons appartement en deden daar vlakbij inkopen voor de komende dagen. We vulden de thee aan, haalden flesjes en flessen water, zorgden voor wat tapas, voor een lekker drankje en voor iets te eten als we geen zin zouden hebben om de stad in te gaan. Ook kochten we zonnebrandcrème, het lijkt een warme week te worden...

Het straatje waar we verblijven

Later op de avond , toen het weer een stuk koeler was, bezochten we nog even de Gran Via, maar we maakten het niet te laat, we hadden er al een lange dag opzitten tenslotte.