Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 4 februari 2018

52.228 Lijsten

Na het opknappen van de woonkamer zijn alle foto's daar verdwenen. En dat is toch niet helemaal wat wij willen. Na veel wikken en wegen besloten we dat we allevier onze "eigen" lijst zouden vullen met foto's. Welke foto's dat zouden worden waren we allemaal al snel uit, maar de lijsten...... Dat was een lastige klus.

We wilden niet al te brave of nette lijsten, maar we wilden er ook geen hoofdprijs voor betalen. De grote Zweedse meubelgigant, een schuurmachine, een schroevendraaier en een hamer brachten uitkomst.

Bij de Zweedse meubelgigant kocht ik vier strakke, gebroken wit gelakte lijsten. Die bewerkte ik eerst met de schuurmachine. Hier en daar een randje helemaal kaal en sowieso overal het strakke eraf.
Daarna gingen Dochterlief en ik los met hamer en schroevendraaier.






Het brave en strakke is nu wel van de lijsten af. Nu nog bedenken hoe we de lijsten gaan vullen rondom de foto's.

Geen opmerkingen: