Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 17 februari 2018

3e tocht Winterkwartet TIGO, Vollenhove

Vandaag was al de derde keer op rij dat er op zaterdag gewandeld werd. Tja, als de voetbal- en hockeycompetitie stil ligt, geeft mij dat de ruimte om te wandelen. Samen Wandelmams ging ik op pad vanuit Vollenhove. Het eerste stukje ging door het park en daarna door het plaatsje. En Vollenhove heeft een mooi, oud centrum, dus daar was genoeg te zien.












Vanuit Vollenhove liepen we richting Blokzijl over een oude dijk langs het water. We hadden uitzicht over de rietlanden en in combinatie met de licht bevroren rijp en het dunne laagje ijs op het water leverde dat prachtige plaatjes op. Het was dan ook volop genieten, ondanks de kou. Via de oude sluis liepen we Blokzijl binnen en vanaf dat punt hadden we uitzicht op de Kolk en de huizen die daar staan. En natuurlijk stond Kaatje ons op te wachten. We maakten nog een kleine slinger door Blokzijl zelf voor we bij de eerste rust kwamen. Hoewel deze op 6 km zat, besloten we om toch lekker te gaan zitten. Met deze kou kon het geen kwaad om even op te warmen.
























Na de rust ging het weer richting Vollenhove, maar voor we daar aankwamen, sloegen we, via Moespot, af richting Sint Jansklooster. Op de lange weg die we volgden was een postbezorger op een scooter met veel plezier met zijn werk bezig. Hij floot en zong en scheurde op zijn scooter rond met flair. Bochtje zus en bochtje zo om de post zo makkelijk mogelijk in de brievenbussen te kunnen doen. Geweldig om te zien.

Eenmaal in Sint Jansklooster wachtte ons de tweede rust. Hier genoten we van een heerlijke kop soep met een broodje met huisgemaakt kruidenboter. Wat genieten.
















We lieten ons de soep goed smaken en daarna gingen we op pad voor de laatste 10 km. Kale weg, stukje bos, kale weg, dijk en dan in de verte Vollenhove. Met een ruime bocht liepen we Vollenhove binnen. Nog een stukje door het oude centrum en toen waren we weer terug. De TIGO had weer een prachtige wandeling uitgezet.





















Eenmaal thuis, na het douchen speelde mijn scheenbeen toch weer wat op. Raar, vorige totaal geen problemen gehad en nu weer wel. Maar veel koelen komende dagen.



Geen opmerkingen: