Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 5 november 2017

52.217 Kreadoe

Eind oktober, begin november gaat ons creatieve hart altijd weer sneller kloppen, want dan weten we dat we naar de Kreadoe kunnen. Dit jaar bestond het gezelschap uit Wandelmams, Dochterlief, haar vriendin Doortje en mijzelf. In eerste instantie zou vriendin Maartje, net als vorig jaar, meegaan, maar zij kreeg een unieke kans op muziekgebied en die gunden wij haar natuurlijk van harte en Doortje nam graag de honneurs waar.

Al het verkeer zat mee en zo stonden we al ruim voor 10 uur voor de ingang. In de rij bekeken we nog even welke workshops we wilden doen en eenmaal in de hal, scheidden de wegen van de jonge en de oude garde zich.



Mams en ik gingen voor een workshop stempelen met Indiase blokstempels. Dat deden we op een stuk inpakpapier. We zaten niet alleen aan de tafel en naast het stempelen waren ook de gesprekken erg leuk. Er waren zomaar drie kwartier voorbij en toen hadden we beiden een stuk inpakpapier bestempeld. Leuk om te doen en zeker leuk als ondersteuning van diverse andere hobby's. Want je kan stempelen op textiel, bijvoorbeeld op shirts of quilts, maar ook op papier, om bijvoorbeeld je handlettering te ondersteunen. Weer iets leuks ontdekt.

Het begin van mijn kunstwerk. 

Het eindresultaat. 

Het begin van Mams kunstwerk, het eindresultaat heb ik geen foto van. 

Van een tafelgenoot. 

Van een tafelgenoot.

Na deze workshop gingen Mams en ik naar de volgende. Handletteren. De meiden waren ondertussen bezig met een workshop van Doodle-klei. Hier zijn helaas geen foto's van. Van het handletteren van Mams en mij wel.





Toen Mams en ik klaar waren met deze workshop, waren de dames alweer bezig met hun volgende workshop, een cupcake versieren. Dit was een redelijk massale bezigheid en we kregen dan ook geen contact met de dames.


Het resultaat was wel erg leuk.


Mams en ik besloten om nu maar eens te gaan kijken wat er op de beurs allemaal te koop was. Gevaarlijk, maar wel leuk. Zeker toen we bij de stand van de leuke tricot stofjes kwamen. Ik zag voor de Wandelkerel een tricot met een mooie afbeelding en besloot hem zelf te laten kiezen.



Hij koos voor de kever. I vond een leuke tricot voor een jurk voor mezelf en Mams een leuk panel voor een shirt. De portemonnee was leger en de tas voller.

We wilden de dag afsluiten door met zijn viertjes nog een workshop brushlettering te doen, maar die zat helaas vol. We deden nog een laatste rondje en toen vonden we het mooi geweest. We zetten Doortje thuis af en reden daarna zelf weer richting huis. Ik vroeg aan Dochterlief hoe dat nu volgend jaar moest, want Maartje wil volgend jaar weer mee, maar Doortje vond het ook superleuk. Volgens Dochterlief was dat niet zo'n probleem, ze kunnen volgend jaar volgens haar gewoon allebei mee. Nu kunnen deze dames prima met zijn drietjes, maar Mams had nog wel een bezwaar. Ze is bang voor gehoorschade, wegens overmatig gekwebbel op de achterbank.....

Geen opmerkingen: