Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

donderdag 15 september 2011

52.2 Recyclen

Nog net op de donderdag het resultaat van het 52-project. Vorige week liep ik tegen een leuk boek aan en ik kon hem niet laten liggen. Logisch toch???


Snel ging ik op zoek naar geschikte lapjes, maar het materiaal dat in de kast ligt, vond ik niet geschikt om hiervoor te gebruiken. Te mooi, te groot en/of te duur voor dit project. Dus moest ik iets anders verzinnen. Al struinend door huis vond ik een stapel oude kleding. Spontaan ging een lichtje branden. Een deel van de kleding stond op de nominatie om te verdwijnen in de container. En dus ging ik de boel sorteren. Dit is nog geschikt om door te geven aan een nichtje. Dit is niks voor het nichtje, maar verder nog prima. Dus dit gaat in de bak van het Leger des Heils. En wat er toen overbleef was geschikt voor dit project.

En zo ging ik aan de slag. Een jurk van dochterlief, een shirt van mijzelf, een sportbroek het Wandelmannetje en een hemdje van dochterlief verknipte ik tot lijf of hoofd. Een restje quiltstof werd een neus. In de knopenbak vond ik een aantal knoopjes die als neus of ogen konden dienen. En zo maakte ik een eland en een muis. Lief zijn ze, toch???


En zo krijgt oude kleding een tweede leven.

Geen opmerkingen: