Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

donderdag 27 januari 2011

Ben er weer

Zo, dat was me een week zeg. Ik ben bijna meer op mijn werk geweest dan thuis. Een kleine rekensom bracht mij tot het aantal van 43 uur die ik vanaf maandag heb doorgebracht op mijn werk. Wat me zoal bezig hield????

Tentamens, presentaties, een Open Dag en de voorbereidingen daarvan en dan heb ik tussendoor natuurlijk nog "gewoon" les gegeven, met mijn leerlingen gepraat, honderdduizend kleine en grote dingen geregeld en nog wat nakijkwerk gedaan.

En de werkweek zit er nog niet op, want zaterdagmorgen is er nog een Open Huis op mijn werk. Gelukkig kunnen het wandelmannetje en dochterlief mee. Die zaterdagmorgen zijn er altijd veel kindertjes. Niet alleen toekomstige leerlingen, maar ook veel kinderen van collega's. Vaak komen die kinderen elk jaar mee, want er zijn dan leuke dingen te doen. Spelletjes op laptops, proefjes bij Natuurwetenschappen, helpen in de keuken bij het maken van de hapjes en interessante sportonderdelen.

Al met al een leuke maar intensieve week. Helaas kan ik niet naar één van de vele wandelingen die natuurlijk net deze zaterdag in de omgeving zijn. Nou ja, dan moet ik zondag maar een rondje in de buurt lopen (of gewoon lekker een dagje met man en kinderen op de bank hangen).

Je hoort het wel......

Geen opmerkingen: