Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

dinsdag 23 november 2010

Zware dag

Studiedag in Utrecht vandaag. Een congres met alleen maar docenten Nederlands. Ik had er echt zin in. Een dag doorbrengen met vakgenoten, interessante workshops (in ieder geval vooraf op papier). De dag zou om 10.00 uur beginnen op deze locatie.

Het was ergens op een industrieterrein, langs het Amsterdam-Rijnkanaal. Omdat ik toch echt op tijd wilde komen vertrok ik om half 8. Volgens de routeplanner was de reistijd 1 uur en 20 minuten, dus dat moest kunnen. Inderdaad MOEST KUNNEN. De eerste file diende zich aan bij Amersfoort. Stilstaan, paar meter rijden, stilstaan, paar meter rijden, stilstaan, ....... Dat was ik snel spuugzat, maar ja, uitstappen was geen optie. Net voorbij Amersfoort ging het iets beter, niet dat je snelweg snelheid kon aanhouden, maar het reed door. Uiteindelijk stak ik het Amsterdam-Rijnkanaal over en na nog enkele omzwervingen stond ik op de parkeerplaats.

De centrale opening was fantastisch. Wim Daniels hield een praatje over taal in al zijn facetten. Zeer humoristisch een goede opwarmer. Daarna volgde ik een workshop over het (foutieve) gebruik van spaties. In deze workshop werden veel voorbeelden getoond. Echt hylarisch soms, de verwarring die kan ontstaan door een foutief geplaatste spatie.

Daarna lunchpauze. Lekkere soep, heerlijke broodjes en een overvloed aan dranken. Omdat ik ruim de tijd had ging ik een frisse neus halen. Onderstaande foto's zijn allemaal gemaakt binnen een straal van 100 meter van de locatie.




Op zo'n oud industrieterrein zijn ook altijd wel weer opvallende of aparte dingen te vinden. Een klok die (waarschijnlijk) al jaren stilstaat en een anker boven de entree bijvoorbeeld.



's Middags weer twee workshops, een interessant, de ander wat minder en tot slot een lezing van Abdelkader Benali. Erg leuk om te horen hoe hij denkt over auteurs en media, met name tv.

Vervolgens om 5 uur weer in de auto gestapt, om vervolgens net na 7 uur thuis te komen. Heb een prachtige dag gehad. En weet ook weer zeker waarom ik blij ben dat ik in het noorden woon.

GEEN FILE'S!!!!!!!!!!!

Geen opmerkingen: