Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

vrijdag 20 februari 2015

Vriendschap

Een keer trek je de conclusie
Vriendschap is een illusie
Vriendschap is een droom
Een pakketje schroot, met een dun laagje chroom

Het Goede Doel - Vriendschap

Gelukkig voor ons blijkt bovenstaande tekst absoluut niet op ons van toepassing. Dat is afgelopen jaren meermaals gebleken en ook gisteravond werd de vriendschap weer gevierd.

Voor Manlief ziek werd ging hij elke donderdagavond trainen. Maar dat trainen was niet het hoofddoel van die avond. Het ging hem eigenlijk om de nazit in de kantine. Pokeren of klaverjassen met een stel teamgenoten, onder het genot van een biertje, dat was waar het om ging.

Na de revalidatie is Manlief nog een korte periode op donderdag naar de kantine geweest, maar op een bepaald moment ging dat gewoon niet meer. Als je twee dagen moet bijkomen van één avondje kaarten en als het fietsen te lastig wordt, dan moet je keuzes maken. En met pijn in zijn hart bleef Manlief op donderdagavond thuis.

En gisteravond bleef hij ook thuis, maar nu kwamen zijn kaartmaten naar ons voor een ouderwets avondje klaverjassen. En dat hebben de schatjes en ik geweten....

Het huis stond te schudden op zijn grondvesten van het bulderende gelach van de mannen. En hoewel de schatjes mopperden dat ze de tv niet konden horen en niet konden slapen door het lawaai, meenden ze daar niets van. Ze genoten, net als ik, van het feit dat Manlief zichtbaar genoot van deze avond.

Want echte vrienden, die heb je niet voor even
Die zijn er als het nodig is, al gaat het mis
Je voelt je nooit alleen

Ja, echte vrienden, die heb je voor het leven
Die staan volledig achter jou
Het voelt vertrouwd
Met vrienden om je heen

Jan Smit en Gerard Joling - Echte vrienden


1 opmerking:

Helma zei

Geweldig!