Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 16 november 2014

52.98 BOOS

En na het bezoek aan de Kreadoe moest ik dus aan het werk. Professioneel, zoals gewoonlijk op maandagmorgen, maar elke dag kreeg ik ook de vraag of ik het boek van de Boze Bij al had. En toen dat boek bezorgd was, kreeg ik de vraag of ik bolletjes wol had om de Boze Bij te maken. Alsof ik verder niets te doen had.

Maar ik deed mijn best en zo gebeurde het dat ik kon beginnen aan het hoofd van de Boze Bij. Dochterlief wilde graag een hele grote Boze Bij en daarom besloot ik om deze Bij te maken van het materiaal van MyBoshi, nr 1. Alleen had de bolletjes-wol-winkel geen zwarte MyBoshi meer. OK, ook geen wit, maar die heb ik alleen nodig voor de vleugeltjes. Het origineel heeft ook een witte angel, maar Dochterlief wil een Boze Bij met een zwarte angel, want die heeft een echt Bij ook. Maar dus, geen zwart....

En daarom begon ik met het hoofd. En elke tien minuten kwam Dochterlief vragen hoe ver ik al was. Tot ik haar zei dat er helemaal geen Boze Bij kwam voor haar als ze niet ophield met haar gedram. Toen liet ze me een paar uur met rust.





En dat schoot op. Al snel had ik een mooie ronde bol voor de Boze Bij. En toen kon ik niet verder. O, o, wie zijn hoofd niet gebruikt, moet terug naar de bolletjes-wol-winkel. Niet voor bolletjes bol, maar voor ogen voor een Boze Bij. Stom, stom, helemaal vergeten.

Maar het kwam goed met de ogen en na nog een paar uur had het hoofd van een Boze Bij. En Boos is-ie!!!!!!



Ik haakte de armen nog en toen ik niet meer verder. Alle roze delen zijn gemaakt.


Nu maar hopen dat de bolletjes-wol-winkel snel weer zwarte MyBoshi heeft.

Geen opmerkingen: