Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 7 september 2014

WaterreijkWandel3Daagse

Van vrijdag 5 tot en met zondag 7 september werd de eerste WaterreijkWandel3Daagse gehouden. Voor mij werd het een ééndaagse, want de vrijdag en zaterdag had ik andere verplichtingen. En zo kon het gebeuren dat deze zondagmorgen mijn wekker om half 7 rammelde en ik voor het eerst sinds Nijmegen weer aan de wandel zou gaan. Gelukkig had ik gisteravond alle spullen al klaar gezet, zodat ik deze morgen vrij snel op pad kon.

Tegen achten reden Wandelmams en ik de parkeerplaats op bij startlocatie ' t Binnenhof in Paasloo. Vanaf de parkeerplaats moesten we nog een flink stuk lopen. Een goede warming-up dus. Die warming-up had achteraf niet zoveel zin, want we namen een bakkie en wachten op de rest van ons gezelschap. We gingen vandaag ook op pad met L, E en A. Om kwart voor 9 waren we allemaal zo ver en vertrokken we voor een tocht van 25 km.

Eerst langs het kerkje van Paasloo en daarna verder over schouwpaden. Binnendoor richting Marijenkampen en uiteindelijk onder de A32 door richting de Woldberg. Onderaan de Woldberg troffen wij de eerste rust. Hier ontstond wat verwarring over de te volgen route, maar met behulp van andere wandelaars vonden we de goede we. En met een kleine aanpassing van de pijlen wisten we de andere wandelaars ook op de goede route te houden.










We zaten met zijn vijven heerlijk aan een tafeltje, kopje koffie, kopje thee, plakje koek en praatjes. Na een aangenaam verpozen en een bezoek aan het toilet hesen we de tassen weer op en vertrokken we voor een wandeling over de Woldberg zelf. En dat is een prachtig gebied. In het bos waren de eerste tekenen van de herfst alweer volop zichtbaar.






Van een boomstam begroeid met paddestoelen werden door vele wandelaars foto's gemaakt. Het was een drukte van belang daar. Het was dan ook een prachtig gezicht.






En verder ging het weer door de bossen op de Woldberg. Over holle wegen en hoge wallen. Tot we weer onder de A32 door gingen. Op weg naar de tweede rust. Maar voor we daar waren was er ook genoeg te zien in de polder.




















En ook bij deze rust genoten we van een kopje koffie, kopje thee, plakje cake en praatjes. Het was een mooi plekje en we zaten heerlijk, maar we moesten nog verder voor de laatste 8 km. Deze laatste 8 km gingen weer door de polder.





Lange asfaltwegen, prachtige vergezichten en fietspaden langs het kanaal. En tijdens het wandelen sterke verhalen, leuke anekdotes en veel grappen over en weer. Helaas ook enkele vervelende zand- en graspaden. Net voor het einde had een van de leden van dit wandelgezelschap nog even behoefte aan een korte rust en zo liepen we fluitend de laatste 2 km.








Deze wandel3daagse werd voor de eerste keer gehouden. Op de drie wandeldagen waren tussen de 350 en 380 wandelaars. De organisatie was goed. Hier en daar hadden er wat meer pijlen mogen hangen, maar de routebeschrijving was prima en de pijlen hingen sowieso op strategische plekken. Daarnaast lagen er elke dag evaluatieformulieren waar de wandelaars hun verbeterpunten op konden aangeven. Het kan dus niet anders dan dat deze wandel3daagse volgend jaar nog beter voor elkaar is. Ik ga zeker proberen om volgend jaar weer een dag aanwezig te zijn.

Geen opmerkingen: