Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 10 december 2011

Maansverduistering

Dochterlief kwam gister met de mededeling dat ik haar vandaag moest waarschuwen, rond half 5, omdat er dan een maansverduistering te zien zou zijn. Op internet hebben we dit opgezocht en haar gegevens bleken te kloppen. Maar toen ik om half 5 in de tuin stond en in de richting keek van de opkomende maan zag ik alleen maar wolken. Maar ik gaf niet op. Dus keek ik om de 10 minuten of ik al iets zag.

Uiteindelijk zag ik een glimpje maanlicht boven het huis van de achterburen. Om dat beter te kunnen bekijken ging naar de kamer van het Wandelmannetje. Daar zag ik inderdaad de maan en er ontbrak een hapje. Mijn fototoestel had ik meegenomen en hoewel mijn lens niet kan wat ik graag zou willen in dit geval, heb ik toch een aantal foto's gemaakt.



En hoewel het nog redelijk licht was, is toch goed te zien dat de maan niet compleet is. Na een paar foto's ging ik naar beneden. De maan stond iets hoger aan de hemel en dus ging ik ervan uit dat de maan beneden ook te zien zou zijn. Dat bleek te kloppen en dus riep ik de schatjes erbij, want die vinden dit soort dingen fantastisch.



Ik maakte weer een aantal foto's en door te spelen met de sluitertijd werd het resultaat steeds beter. Het is ook duidelijk te zien dat de ontbrekende hap steeds kleiner wordt. Ik vind het wel jammer dat ik niet de mogelijk heb om de vlekken op de maan te kunnen fotograferen, daar heb ik niet de juiste lens voor. Maar gezien de mogelijkheden die ik heb, ben ik zeker tevreden over bovenstaande foto's.



De laatste 2 foto's zijn gemaakt nadat er weer wat tijd verstreken was. Uiteindelijk werd de maan weer vol, gelukkig!!! Maar de kinderen en ik hebben genoten van dit bijzondere schouwspel. En natuurlijk volgde de vraag hoe dat nou allemaal kon gebeuren. Vanavond bleef het bij een mondelinge uitleg, maar met behulp van internet, pen, papier, 2 ballen en een lampje ga ik dat morgen verder toelichten.

Geen opmerkingen: