Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 6 april 2013

Een top sportdag

Tja, om geen valse verwachtingen te wekken heb ik deze blog maar niet de titel topsportdag mee gegeven. Want wij vinden het wel topsport wat onze schatjes bedrijven, maar ik heb zo het vermoeden dat de gemiddelde Nederlander daar anders over denkt.

Maar om bij het begin te beginnen. Onze dag begon om kwart over 7. Een uur later werd onze Wandelkerel verwacht op het voetbalveld. Manlief had zoveel last van zijn benen dat hij besloot om thuis te blijven en dus moest ik zorgen dat ik ook op tijd op het voetbalveld zou zijn om de honneurs waar te nemen voor manlief. Dus de tegenstander verwelkomen, wedstrijdformulier invullen en de begeleiding van de tegenstander voorzien van een kop koffie. Dochterlief ging ook mee om haar broer aan te moedigen. Want net als zij draait haar broer een moeizaam seizoen. Er wordt veel geleerd, hard gewerkt, maar weinig gewonnen. Dus alle support was welkom.

Om 9 uur begon de wedstrijd en het begin was moeizaam. De eerste 10 minuten werd er alleen maar op eigen helft gevoetbald en waren "onze" mannen alleen maar in de verdediging. Maar daarna bedachten ze dat ze echt wel kunnen voetballen en dus was de ruststand 1-0 in het voordeel.

Nu hebben "onze" mannen de reputatie dat ze na rust de wedstrijd weggeven en ook vandaag leek het daar op uit te draaien, want voordat we goed wel weer aan het veld stonden was het 1-1. Gelukkig herpakten ze zich goed en even later werd het 2-1, jammer genoeg snel weer gevolgd door de 2-2. Maar toen gingen ze echt los. Het werd 3-2 em even later zelfs 4-2. En toen floot de scheids af. Gewonnen!!!! Terecht, de hele wedstrijd overziend. Het was zo spannend dat ik vergat om foto's te nemen, dus voor deze gelegenheid heb ik een foto uit het archief geplukt.


Na de wedstrijd vertrokken we naar huis om wat te eten, want dochterlief moest om kwart over 12 op het hockeyveld zijn. Zij moest om kwart over 1 aantreden. Deze keer als keeper. En de hockeydames begonnen vandaag een stuk voorvarender dan de voetbalheren. En zo stonden ze met de rust 3-0 voor. Dus nu nam ik de tijd om na rust foto'd te nemen. Misschien had ik dat beter niet kunnen doen, want 10 minuten voor tijd stond het 3-2. en toen werd het spannend. Maar de dames hielden stand en sleepten ook de overwinning binnen.

Na afloop was dochterlief nog even kritisch. "Het eerste doelpunt had ik moeten tegenhouden, mam. Als ik was ingegleden had ik hem gehad. En nu werd het nog wel heel spannend!" Tja, daar had ze gelijk in. Maar daarentegen had de spits zeker 10 kansen gehad om te scoren en dat zei ik ook tegen haar. "Jullie hebben allemaal fouten gemaakt, alleen als jij ze maakt valt het extra op. Je hebt ook een aantal ballen er super uitgehouden." Gelukkig zag ze dat ook in, dus een tevreden meisje vertrok naar de kantine.

En zo werd het top sportdag voor ons. Maximale winst vandaag voor onze schatjes!!!



Geen opmerkingen: