Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

maandag 4 december 2023

Kerst is aan....

Hoewel Sinterklaas het land nog niet uit is, vind ik dat ik de kerstboom al wel mag neerzetten, want gisteren begon de advent. En dus heb ik de daad bij het woord gevoegd en gisteren de boom neergezet, of eigenlijk de bomen. Om heel eerlijk te zijn, zet ik het kleine boompje dat in de keuken staat, altijd zonder de versiering eruit te halen weer op zolder. En als ik hem dan weer van zolder haal, dan zet ik hem ook zo weer in de keuken. Lekker makkelijk....

 
Ook de buitenverlichting hangt het hele jaar aan het huis, dat was nu dus simpelweg een kwestie van de stekkers in de stekkerdoos doen, dezelfde stekkerdoos waar ik ook de verlichting van de kerstboom in doe, met een druk op de knop gaat alle verlichting dan aan. Ook lekker makkelijk....


De grote kerstboom in de kamer zag er al jaren hetzelfde uit, heel rustig met alleen maar zilveren versiering. Vorig jaar was ik daar al klaar mee, maar toen had ik geen zin/puf om daar wat aan te doen, maar dit jaar ging ik helemaal los....











En natuurlijk mag ook de kerststal niet ontbreken.Ja, ik weet dat de drie koningen officieel pas op 6 januari aankwamen en dat het kindeke nog helemaal niet geboren is, maar ik vind de kerststal gewoon te mooi om hem niet nu al neer te zetten.



En hoewel het ook nog helemaal geen tijd is voor cadeautjes onder de boom, legde ik er toch alvast een paar neer, het staat gewoon zo gezellig....


Dit is een hint naar de inhoud van de cadeautjes...

En omdat ik het steeds leuker ga vinden om filmpjes te maken, maakte ik ook nog een kersftsfeer-filmpje.


Wij zijn voorbereid op de donkerste tijd van het jaar.

Geen opmerkingen: