Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

dinsdag 26 december 2023

Gedicht van Manlief voor mij

LIEVE LOUISE

 

Jouw leven was dit jaar een vat vol tegenstrijdigheden

Met natuurlijk hoogtepunten, maar ook zaken die je liever had vermeden

Ik heb besloten om me vooral te richten op de positieve zaken

Want met kerst wil je natuurlijk niet in een depressie raken

Jouw jaar kan ik opsplitsen in privé en werkleven

Maar over je werk heb ik het maar heel even

Want dat is samen te vatten in druk, druk en druk

En het verdwijnen van je leidinggevende, en dat is ruk

Gelukkig haal je nog wel plezier uit de werkzaamheden die je doet

Zodat ik je beschouwing over je werk met een plus afsluit, dus dat is goed

Je privéleven kan ik ook verdelen in twee dingen

Namelijk van alles en nog wat en veeeeeel wandelingen

Met die laatste categorie kan ik het beste van start gaan

Ook dit jaar heb je er weer genoeg gedaan

Zoals elk jaar waren dat Egmond, Diever en de Tocht om de Noord

Maar ook enkele nieuwe wandelingen heb je gescoord

En met de Nijmeegse Vierdaagse besloot jij jezelf uit te dagen

En je aan de vijftig kilometer te wagen

Dat deed je natuurlijk niet zomaar

Tenslotte werd je dit jaar vijftig jaar

Daar werd thuis met een groot feest bij stil gestaan

Zoiets kun je natuurlijk niet stilletjes voorbij laten gaan

Ook heb je dit jaar nog wat wereldsteden aangedaan

Zo ben je voor je werk naar Londen gegaan

En omdat je dochter voor haar VWO diploma nog een reis mocht kiezen

Pakten jullie voor Madrid ook jullie biezen

Net als andere jaren bezocht je ook nog allerlei creatieve dingen

En ben je gespot bij K3 en heb je daar mee lopen zingen

Al met al met weer een jaar waar je genoeg hebt beleefd

Ga nu maar snel kijken wat de Kerstman je geeft

Voor de zekerheid heb ik er nog iets bij gedaan

Hieruit zal volgend jaar vast ook iets op je lijstje staan

 

Jouw Kerstman 




Geen opmerkingen: