Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 24 december 2023

52.434 Strepen haken

Al lange tijd ligt er een haakwerk te wachten op een vervolg, maar op de een of andere manier kon ik mij daar niet toe zetten. Ik was de lol in het haken een beetje kwijt. Na het haken van Debbie en David heb ik de smaak weer te pakken en pak ik regelmatig 's avonds de haaknaald weer op.

Ik kocht dit als een compleet haakpakket voor een omslagdoek uit de webwinkel van Blij dat ik brei, ik kon alleen geen vriendjes worden met het meegeleverde patroon. Ik besloot toen om er maar mijn eigen draai aan te geven, stokjes haken en elke heengaande toer een stokje meerderen. Tja en dan loop je op een bepaald moment tegen een probleem aan, namelijk een materiaal tekort.



De gele bolletjes zijn namelijk (bijna) op en omdat het al jaren geleden is dat ik dit besteld heb, is het onmogelijk om hetzelfde verfbad erbij te krijgen. Ik sta nu dus voor een dilemma, dezelfde kleur bijbestellen met het risico dat de kleur zo anders is dat het opvalt, of een aantal strepen met een andere kleur haken.......

Omdat ik toch niet verder kon haken heb ik ondertussen wel alle losse draadjes afgehecht, dat is dan weer een voordeel.

En wat de keuze voor het vervolg is geworden, dat zien jullie binnenkort wel voorbij komen.

Geen opmerkingen: