Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

dinsdag 26 december 2023

Gedicht van mij voor de Wandelkerel

 

Lieve Wandelkerel

 

Waar ging je allemaal heen

eerst van Arnhem naar Nijeveen,

toen van Nijeveen naar Groningen

en nog vond dat je dat niet genoeg woningen

want ondertussen ben je in Enschede beland

en nu maar hopen dat je daar voorlopig strandt

want met verhuizen is deze Kerstvrouw eigenlijk wel klaar

maar wat valt er nog meer te vertellen over jou dit jaar?

Je werkte als orderpicker en daarna als hovenier

maar dat bracht je niet dat plezier

om daar de rest van je leven mee door te gaan

al boden ze je zelfs een vaste baan

het werd verder denken, verder zoeken

andere baan of weer in de boeken

we bezochten een deeltijdopleiding in Utrecht

maar zoals je toen zelf hebt gezegd

deeltijd studeren past niet in deze fase van je leven

er valt nog veel te veel nieuws te beleven

dus dan maar weer voltijd studeren

om het vak van fysiotherapeut te leren

na de pogingen om jouw droombaan te vinden in het groen

ga je dat nu bij jouw oude liefde sport en bewegen doen

de eerste studiepunten zijn behaald

je leert, je oefent, loopt stage, je faalt

gelukkig kun je goed vallen en weer opstaan

om dan weer stug verder te gaan

je zoekt je weg in een nieuwe stad

maar je bewandelt ook vaak het pad

naar Groningen, naar je vrienden en voetbalteam daar

je staat ook nog regelmatig voor ze klaar

om een potje mee te doen, onder de lat

dat voetballen en keepen ben je nog lang niet zat

al moest ik je ook een keer uit het ziekenhuis ophalen

omdat het niet helemaal goed ging daar tussen de palen

gelukkig bleef de schade beperkt tot de zijkant van je lijf

al was je zeker een week enorm stijf

je kon zelf dienen als studiemateriaal

door die duik tegen de paal

je reist dus nogal wat kilometers per trein

omdat je in het weekend in Groningen of Nijeveen wilt zijn

soms bezoek je ze in een weekend alle twee

en dan op zondag weer naar Enschede

je vindt je weg, je gaat je gang

dat doe je al je leven lang

je eigen keuzes, je eigen doel

je volgt jezelf, jouw eigen gevoel

en waar je weg gaat in 2024, waarheen

naar Groningen, naar Enschede of Nijeveen

jij vindt de juiste richting, de juiste weg

het is daarom dat ik zeg

ik wens je veel gezondheid, veel liefde, veel geluk

en veel vriendschap dan kan 2024 niet meer stuk

 

 

Love U,

De Kerstvrouw

 




 

Geen opmerkingen: