Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

dinsdag 26 december 2023

Gedicht van Dochterlief voor Manlief

 

Beste A of beter gezegd Poepoebeer,

 

Eigenlijk ben ik best inspiratieloos

Want in jouw leven veranderd er niet veel

Het is niet dat je ineens een ander beroep koos

Want stoelhanger is nog steeds jouw aandeel

 

Toch ga ik mijn best doen voor wat feitjes over jou

Het puzzelen en krantje lezen gaat je nog steeds goed af

Net als het ‘we’ zeggen voor je vrouw

Of het feit dat je weinig romantische daden gaf

 

‘Wanneer boeken we de band?’ is je hoogtepunt

Je ging niet op je knie, geen diner of romantisch moment

Ook geen parachutespring of andere gave stunt

Nee, je had gewoon nooit iets romantisch gepland

 

Het is bij jou echt een drama op dat gebied

Dat is in al die jaren ook hetzelfde gebleven

Ondanks dat je toch dit jaar 25 jaar elkaar al graag ziet

Maar hierover heb ik nu genoeg geschreven

 

We gaan verder met je nieuwe taak bij SVN

De supportersvereniging heeft jouw als financieel wonder

Met cijfers en berekeningen ben jij dan ook Superman (kuch kuch)

Dat is genoeg opgehemeld, het kan nu weer zonder

 

Dan misschien wel de belangrijkste taak van al

Je bent de eerste hulplijn bij dochterproblemen

Minstens twee of drie keer per week krijg je een ‘call’

Waar dat irritante kind weer haar problemen moet delen

 

Je gaat er wel steeds beter mee om

Eerder was je kortaf en gaf je direct een antwoord

Nu ga je toch wat meer in op de waarom

En voelt die huppelkut zich meer gehoord

 

Je empathie maakt dus grote sprongen vooruit

Niet ineens dat je de nieuwe goeroe bent

Maar als je nog een paar jaar oefent ben je zo therapeut

En dan verdien je je geld met dit nieuwe talent

 

Dat is natuurlijk een hele goede grap van mij

Want zo empathisch wordt jij natuurlijk niet

Toch maak je je dochter wel heel erg blij

Als ze weer is ingestort van verdriet

 

Zij kan daarna dan wel een borrel consumeren

Maar ook jij lust misschien dan wel een drankje

Ik denk daarom dat je dit cadeau wel kan waarderen

Dus kom maar alvast door met een bedankje

 

Ook de andere cadeaus ga je vast op prijs stellen

Je kan je krantje namelijk straks af en toe wegleggen

En de andere cadeaus kan je niet voorspellen

Of heb je een nieuw talent voor waarzeggen?

 

Je hebt er niet op je lijstje om gevraagd

Maar ze zullen je zeker goed smaken

Dan hoop ik als laatste dat je je volgend jaar gedraagt

En er een prachtig jaar van gaat maken

 

Kusjes,

De Kerstmoon

Met hulp van haar Knabbelelven

Op een roze glitterslee getrokken door een eenhoorn 

 

Foto gemaakt met behulp van A.I. en Photoshop...



Geen opmerkingen: