Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

donderdag 26 december 2019

Gedicht van mij voor Dochterlief


Lieve Dochterlief,

Je bent maf, je bent grappig,
Je bent lui, je bent lief,
Je bent van hoge pieken, diepe dalen,
Je bent gemakzuchtig, creatief
Voor de wet volwassen
Maar soms nog lekker kind
Bij tijd en wijle zeer standvastig
En soms weet je niet wat je vindt

Je zoekt je weg door het leven
En dat gaat wat lastig soms
Andere momenten zijn fan-tas-tisch
Dan zijn er helemaal geen waaroms

Leren, werken en ontspannen
Dat is niet altijd in evenwicht
Daar valt nog wat winst te halen
Daar ontbreekt soms overzicht

Dan komen de diepe dalen
Dan beland je in put
Ga je snauwen, grommen, grauwen
En dat is voor iedereen K.T

Maar gelukkig zijn de pieken
Er tegenwoordig in overvloed
En dans je en dan zing je
En dan is het leven goed

Deze kerstvrouw hoopt en wenst je
Dat je zingt en dat je danst
Dat je lacht en dat je schatert
Dat je liefhebt, dat je sjanst
Dat je maf blijft, onzin uitkraamt
Geniet en huilt, weer verdergaat
Dat je liefhebt en geliefd bent
Dat je valt en weer opstaat
Dat je doorgaat en niet opgeeft
Dat je boos wordt en vergeeft
Kortom gezegd, de kerstvrouw wenst je
Dat je doorgaat, dat je LEEFT!!!

Als het gaat zoals verwacht wordt
Is twintig-twintig voor jou een jaar
Van verandering, een nieuwe fase
Dat is spannend, wordt soms zwaar
Weet dan zeker, lief, lief Meisje
Waar je ook bent en wat je ook doet
Hier ithuis staat de deur open
Kun je schuilen als dat moet

Maar laten we vooral proberen
Om te lachen met elkaar
Zodat we ook volgend jaar weer kunnen zeggen
Twintig-twintig een FAN-TAS-TISCH jaar

En dan nog een laatste strofe
Voor ik dit gedicht afsluit
Ik heb hem niet zelf verzonnen,
Maar mijn laatste tip die luidt:



Lieve Meid,

Ik wens je een fantastisch, gezond, liefdevol en gelukkig 2020.

Mam



Geen opmerkingen: