Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

donderdag 26 december 2019

Gedicht van Dochterlief voor de Wandelkerel


Lieve Wandelkerel,

Het jaar is zo weer voorbij gevlogen
Het ene moment is het zomer
En het volgende is de kerstboom opgetogen

Een jaar vol leuke dingen
Je vader 50, je zusje 18
En andere mooie herinneringen

Zo ben je nu druk bezig met bos- en natuurbeheer
Zo weet je het verschil tussen een spar en een den
En zet je zelfs je eigen bedrijfje neer

Ook doe je steeds meer met Thomas, Matthieu, Joris en Pieter
Drinken, films kijken, praten
Je wordt echt een levensgenieter

Met de vrouwen gaat het nog niet zo goed
Oké, je hebt al een keer gezoend
Maar dat was onder invloed

Ook heb je een moeizame relatie met je wekker
Snoozen, slapen, slapen snoozen
Nee, opstaan gaat nog niet zo lekker

Sowieso kost bij jou veel wat meer tijd
Douchen, wat halen, een toiletbezoek
Maar dat komt vast ook door de leeftijd

Met de voetbal gaat het wat moeizaam
Blessures aan de achillespezen bijvoorbeeld
Maar het is niet alleen het lichaam

Zo heb je moeite met een paar teamgenoten
De jongens met de grote bek
Die op jou schelden als zij mis schoten

En wij allemaal vinden meer niet helemaal oké
Zo wordt jij niet opgesteld in het eerste team
Maar doen de jongens van de A’s daar wel mee

Gelukkig komt er volgend jaar een ander aan het hoofd te staan
En jij gaat dan spelen in het eerste team
De kans voor jou om achter je vader aan te gaan

Volgend jaar komen nog mooie dagen
Je gaat je diploma halen (dat weet ik namelijk zeker)
En je komt in de volgende levensfase

Straks ga je werken en daarnaast misschien studeren
1 dag per week in de schoolboeken
Zodat je meer over het groenvak kan leren

Maar nu eerst weer terug naar het hier
Want er is een boom met daaronder cadeaus
Allen gevuld met vreugde en plezier
Voor jou liggen er ook pakketjes vreugde onder de boom
Zorgvuldig bij elkaar gezocht
Voor de ideale kerstmis-droom

Zo is het grootste cadeau een keer niet voor je zus
Die nu waarschijnlijk verdrietig is
Nee dat gigantische pakket is voor jou dus

In dat pakket zit iets wat ik niet niet mee kon nemen
Alleen is het voor jou en niet voor mij
En ik ben verdrietig dat ik het niet kan claimen

Ook moest ik voor andere cadeaus veel moeite doen
Maar voor jou is dat het waard
Want ik weet dat het zal voldoen

In ieder geval kan je van al je cadeaus tegelijk genieten
Zie het dus als een all-inclusieve pakket
Ze zullen zeker vallen onder je favorieten

Het laatste wat ik nog wil melden komt er nu aan
Want ik ben tevreden met de lengte
Het gedicht is dus bijna gedaan

Wandelkerel, je bent geweldig, leuk en lief
Een beetje gierig, maar dat is oké
Grappig, jezelf en sportief

Het beste voor de kerst en het komende jaar
Geniet van de cadeaus
En dan ben ik nu echt klaar


Kusjes en veel liefs,
Kerstzus en haar knabbel-elven
Gekomen op de slee getrokken door haar lieftallige eenhoorns
Gekleed in haar roze glitter kerstpak





 

Geen opmerkingen: