Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

donderdag 26 december 2019

Gedicht van Manlief voor mij


LIEVE LIESIE,

In december koop ik cadeaus bij de vleet
En voor iedereen ben ik ook een poëet
Maar na dagen achter elkaar alleen maar pakjes sorteren
Denk ik regelmatig, krijg allemaal maar de kolere
En na honderd gedichten is mijn inspiratie ook wel op
Al krijg ik dat vaak wel terug na een hele zak drop
Tijdens mijn laatste gedicht kwam ik echter tot bedaren
Ik begon zelf een tijdje alleen maar vooruit te staren
Wat zit je nou toch te klagen, oude man
Er is iemand die veel meer klagen kan
Zij werkt vier dagen met pubers van het ergste soort
Maar daarvan hoor je van haar nauwelijks een onvertogen woord
Zelfs als ze ’s avonds weer eens moet blijven
Zal ze daar geen klachtenbrief over gaan schrijven
Als ze thuiskomt hoor je ook weinig klachten
Terwijl daar vaak ook nog werk genoeg ligt te wachten
Ze parkeert dan de auto vlak bij haar huis,
En het eerste wat ze ziet, is een kneus voor de buis
En waar zijn mijn kinderen dan, denkt zij met een zucht
Uiteraard zijn die weer naar boven gevlucht
Als ze geluk heeft, kan ze wel voor het eten aanschuiven
En hoeft ze niet aan een stokje te kluiven
Na het eten denkt ze vaak: “niet opruimen, wacht even af”
Maar als er troep blijft staan, voelt dat voor haar als een straf
Als ze dan alles in de afwasmachine heeft geparkeerd,
Zegt niemand spontaan dat dat zeer wordt gewaardeerd
Liesie, dit gaat over jou, dat had je vast wel ontdekt
En ik betuig hierbij voor jou mijn grootste respect
Want naast je werken de drukte in huize Wandelen en meer
Vind je ook nog de tijd om leuke dingen te doen
Denk hierbij aan wandelen en je creativiteit
Dan denk ik bij mezelf: “doe eens rustig aan meid”
Maar die activiteiten in je vrije tijd zijn voor jou een must
En geven jou toch wel de nodige rust
Nadat ik dit nu allemaal heb nagelezen
Denk ik bij mezelf, wat ben ik toch eigenlijk een zeurderig wezen
Ik heb het maar één maand druk per jaar
Maar Liesie staat het hele jaar voor iedereen klaar
Daarom krijg jij dit cadeau als blijk van waardering
Tevens vind ik je ook gewoon een lekker ding


De Kerstman


Geen opmerkingen: