Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

donderdag 26 december 2019

Gedicht van de Wandelkerel voor zijn vader


Beste Manlief,

Nou dat was me weer een jaartje zeg.
Ondanks een heel goed begin aan het einde toch nog pech.
Want over het algemeen was het een heel goed jaar.
Maar toch dacht jouw lichaam: nee nu is het klaar.
Ineens besloot je linkerbeen helemaal niet meer mee te werken.
En toen je daarvoor naar het ziekenhuis moest was dat voor de familie veel te verwerken.
Je dochter heeft zitten huilen voor een heel uur.
Terwijl je zoon liever een gat slaat in de muur (of twee).
Gelukkig hebben Pokémon kaarten ongeveer dezelfde grootte als een gat.
En hadden je vrouw en kinderen als steun die hele lieve kat.
Maar gelukkig was het na een paar weken weer tijd
En kon je terug naar huis naar je vrouw, zoon, kat en die rare meid.
Je linkerbeen bedacht ineens dat het wel handig was als het iets deed.
En begon zich daarom maar weer te werken in het zweet.
Toen je thuis was deed je weer hetzelfde als daarvoor
Van koffie drinken met je dochter tot lachen om je eigen grappen van oor tot oor.
Je moest ook weer snel Netfilx kijken met je leukste kind.
Zeg dat maar niet tegen je dochter want ik denk dat die wat anders vindt.
Maar even serieus, jij en je zoon hebben de laatste maanden wel heel veel Netflix gekeken.
En dan na afloop ook nog even de hele aflevering bespreken.
Niet dat de kerstman daar iets tegen heeft hoor.
Want het verhaal van de gebroeders Shelby daar is de kerstman ook helemaal voor.
En om in die goede sfeer te blijven zegt de kerstman: with all your great reminders.


Now open your presents in order of the Peaky FUCKING Blinders.

Geen opmerkingen: