Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 15 december 2019

52.278 Kerstsfeer

Vandaag stond er zomaar helemaal niets in de agenda. Dat was maar goed ook, want de nacht was gebroken. Eerst belde Dochterlief om kwart voor 2 dat ze opgehaald wilde worden en om kwart voor 5 kwam de Wandelkerel zeggen dat hij thuis was van een avondje stappen. Ik was dan ook niet verbaasd dat ik pas om half 10 mijn ogen open deed, terwijl normaal gesproken 8 uur al uitslapen is voor mij.

Maar goed de dag strekte zich voor mij uit en ik besloot dat het nu wel tijd was voor een beetje kerstsfeer in huis. Voor ik daadwerkelijk mijn plannen ten uitvoer kon brengen, moet ik wachten tot één van de schatjes boven water komt, dan hoef ik niet tig keer de vlizotrap naar de zolder op en neer. Na de nodige kopjes thee krijg een kind zo ver om mij even te helpen en dan ga ik aan de slag.

De kerstboom in de keuken en in de vensterbank zijn het makkelijkst. Deze gaan compleet opgetuigd de zolder op en komen e rook compleet opgetuigd weer af. Stekker in het stopcontact, klaar!!!

O ja, en het kerststalletje eronder zetten......



Ik wist niet zo goed wat ik met de kerstboom in de kamer wilde. Meer dan genoeg spullen om erin te hangen, maar ik wilde eens wat anders. En het liefst zonder iets nieuws te kopen. Ik struinde wat in de dozen met kerstspullen en ineens wist ik het. Het wordt dit jaar een boom zonder ballen!!!!






En ook onder deze boom hoort een kerststal, alleen is er een probleempje met deze kerststal, het poezenbeest is gek op de beeldjes en we hebben nu een herder met een gelijmde arm en een gebroken herdersstaf. Gelukkig had Jozef ook een staf, dus die gaat nu zonder staf door het leven.

Maar ja, ik wil wel voorkomen dat er nog meer beeldjes gelijmd moeten worden, dus ik zocht een soort van bescherming. En dan biedt een opgeruimde schuur uitkomst, want ik wist dat daar een fruitkistje staat.

In eerste instantie was het wat donker toen ik de stal in het kistje zette, dus ik wikkelde een lichtsnoer rondom. En nu ben ik tevreden met het resultaat.






Het is nu alleen nog afwachten of het poezenbeest ook daadwerkelijk de stal met rust laat.

Geen opmerkingen: