Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

maandag 10 juni 2013

Excursie

Soms zit het leven enorm mee als je 11 bent. Op school wordt bij geschiedenis je favorite onderwerp, de tweede wereldoorlog, behandeld en dan gaat je moeder met haar school op excursie naar kamp Westerbork. En in overleg met jouw meester mag je mee!!! Want het past heel goed in thema van geschiedenis en je ligt verder met alle vakken zo ver voor dat je wel een dagje school kunt missen.

En zo gebeurde het dat ik vanmorgen met Dochterlief in de auto stapte richting mijn school om daar een paar leerlingen op te halen. Met een volle achterbank en Dochterlief op de voorbank vertrok ik, samen met collega's en ouders richting Westerbork.

We keken een film, liepen via het planetenpad naar het kamp en volgden de gids over het kampterrein. Dochterlief slurpte alle informatie met volle overtuiging op. Na de rondleiding liepen we terug. Dochterlief gaf aan dat ze in de zomervakantie graag nog eens terug gaat naar kamp Westerbork om alles opnieuw en op haar gemak te bekijken. En niet allen het kamp, maar ook het planetenpad. Haar broet ziet dit uitje ook wel zitten, dus ik kan er niet meer onheen om in de zomervakantie af te reizen naar Westerbork. Gelukkig doe ik dat met veel liefde!!!











Geen opmerkingen: