Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 26 januari 2013

Officiële mededeling......

Al een poosje terug schreef ik over het Wandelmannetje. Of eigenlijk dat het geen Mannetje meer is. Maar omdat ik nog geen naam kon vinden die ik net zo goed bij hem vind passen als toentertijd de titel Wandelmannetje liet ik het erbij. Tot ik afgelopen week nog eens met de neus op de feiten werd gedrukt door één van mijn (digitale) forumvrienden. Hij vond, en volkomen terecht, dat de term Wandelmannetje absoluut niet meer kan voor een iemand die dit jaar nog 13 wordt. En hij heeft gelijk.

Maar dan blijft nog steeds de kwestie, wat kan dan wel. Op het forum werden diverse suggesties gedaan, die stuk voor stuk allemaal toepasselijk zijn. Maar ik wilde nu wel eens weten wat de hoofdpersoon zelf er van vond. Zijn eerste suggestie was Wandelman. Die heb ik, met alle respect voor zijn huidige ontwikkeling, van de hand gewezen. Een man is hij nog niet.

Na een nachtje slapen zei ik hem dat het ook wel iets zonder "Wandel" mocht zijn, maar dat idee werd rigoureus van de hand gewezen. "Mam, ik wil het wandel-gedeelte in mijn naam houden." Dus dat was duidelijk. Na nog een nachtje slapen, overleg met zijn vader en zijn zusje is nu de kogel door de kerk.  Het Wandelmannetje gaat vanaf nu door het leven als Wandelkerel.

En hoewel ik deze jas (nog) niet bij hem vind passen, is dit wat hij zelf wil. En daar heb ik het maar mee te doen. Verdorie, wat Mannetjes toch snel Kerels!!!!


Geen opmerkingen: