Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

dinsdag 25 oktober 2011

Uitwaaien


Het Wandelmannetje en ik gingen even uitwaaien. We besloten om naar Havelte te rijden en daar een stuk te gaan wandelen. We begonnen bij de hunebedden. Altijd weer een indrukwekkend gezicht.


We namen het pad omhoog en zochten naar kleur. Op het eerste gezicht ziet het er nu natuurlijk somder uit in het bos, maar er moest kleur te vinden zijn. Maar eerst kwamen we bij één van de bomkraters, een souvenier van WOII. Hier moest het Wandelmannetje toch weer even bij stilstaan.



Naast kleur zochtten we ook naar paddenstoelen, het liefst natuurlijk de rood-met-witte-stippen-exemplaren, maar die vonden we niet. Wel één die op een pannenkoek leek volgens het Wandelmannetje.



Uiteindelijk vonden we ook kleur. Mooie herfstbladeren, bessen, een bloemetje en verkleurende naalden aan een boom.





Af en toe was het Wandelmannetje mijn gefotografeer zat en liep hij door. Dan bracht hij ook wat kleur in het landschap.


Tot grote vreugde van van zoonlief zagen we ook nog een paar militaire voertuigen van de nabij gelegen Johannes Postkazerne. Goed kijken, rechtsonder de boom. Goed gecamofleerd!!!



Na een kwartier wandelen begon het te regenen, maar dat maakte ons niets uit. We hebben nog zeker een uur doorgewandeld. Met vieze schoenen, maar heerlijk uitgewaaid kwamen we weer thuis.


Geen opmerkingen: