Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 13 augustus 2016

Wandelrondje Oldeberkoop

Bij gebrek aan georganiseerde tochten in de omgeving, organiseerde Liana een wandelrondje in en om Oldeberkoop. Bij menigeen begonnen de wandelkriebels na de N4D weer op te spelen en zo stond er deze morgen een groep van 19 wandelaars om 9 uur bij snackbar Koepelbos op Liana te wachten. Ze werd met luid gejuich en een beetje hoon (want erg laat) ontvangen. Helaas was de snackbar nog niet open, dus moesten we ergens heen voor de koffie. Na een krappe kilometer lopen streken we met 20 man neer op het terras van hotel-restaurant Lunia.




Hier werd eerst het terras verbouwd en daarna uitgebreid genoten van de koffie, thee of cappuccino, er werd uitgebreid bijgekletst en de nieuwe kousen van Elly werden bewonderd. na afloop van de koffieronde werd het terras weer teruggebracht in de originele opstelling en toen was het tijd voor het echt werk......


We slingerden wat door Oldeberkoop, waar ook een kunstroute was uitgezet, en daarna gingen we de hei op.








Het wandeltempo van de diverse wandelaars lag wat uiteen, maar dat was geen probleem. Als er iemand te ver vooruit liep dan wachtte hij even en als er iemand te ver achter raakte werd er gewacht. En zo wisselde ook elke keer degene die naast, net voor of net achter je liep. Ik maakte kennis met (voor mij) nieuwe mensen en dat leverde leuke gesprekken op. Het mooiste gesprek had ik met een "oprjochte Fries", die zich het makkelijkst uitdrukte in het Fries. Ni versta ik het Fries prime, maar spreken is voor mij niet te doen en voor mijn gesprekspartner gold dat hij het Nederlands prima verstaat, maar makkelijker spreekt in het Fries. En zo hadden wij dus een Fries-Nederlands gesprek.

Ondertussen wandelden we verder over de hei, we kwamen bij een plaggenhut, waar een kijkje werd genomen en toen we bereikten we het beginpunt van de hei weer. Hier werd een kleine pauze ingelast voor de nodige sanitaire onderbrekingen, maar ook om even iets te eten!!!












Na deze staande receptie liepen we een klein stukje terug richting Oldeberkoop, maar voor we daar waren sloegen we linksaf. Eerst nog een stukje asfalt en daarna weer onverharde ondergrond.












Toen het gezelschap weer compleet was, ging het over asfalt weer naar het Koepelbos. Hier was het lunchtijd. Er werd gegeten en gedronken en daarna nam de helft van het gezelschap afscheid. Zij hadden andere verplichtingen of vonden de 15 km die we tot nu hadden afgelegd genoeg voor vandaag.






Met 10 man werd nog een extra rondje gemaakt. Tijdens dit rondje moesten we erg opletten waar we liepen, want het stikte van de kikkertjes die werkelijk overal onder het gras zaten. Een persoon hoopte dat de prins op het witte paard er tussen zou zitten, maar het was onbegonnen werk om al die kikkers te kussen, dus deze kans liet ze toch maar lopen.







Na een pittig rondje van 10 km waren we weer terug bij het beginpunt. Hier dronken we nog wat en toen was het weer tijd om naar huis te gaan. De eerste kilometers na de N4D zijn weer gelopen.







Geen opmerkingen: