Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 21 augustus 2016

52.175 Vierkanten

En na al dat haken, maar weer eens iets anders. Hoewel ik tijdens het weekje kamperen alleen een haakwerkje bij me had, maar daar ben ik helemaal niet aan toe gekomen.

En nu wilde ik verder met quiltwerk, maar ik kwam tot de ontdekking dat ik dan eerst vierkanten moest snijden. Nou, bij deze dus.

Maar eerst strijken, mijn favoriete onderdeel.......





En dan snijden. Heerlijk die mooie rechte lappen.


En uiteindelijk hield ik een hele stapel vierkanten over. En op al die vierkanten moet iets geappliqueerd worden.


En voor dat appliqueren knipte ik alvast een vormpje uit paternoplaat.



En toen wachtte de vakantiewas van Dochterlief en mij, de werkkleding van de Wandelkerel en de gewone was. Dus even geen tijd verder. Maar ik heb nog even vakantie.

Geen opmerkingen: