Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 6 augustus 2016

Klussen

Na een weekje rust moest ik hard aan het werk. Ik had Dochterlief beloofd om samen met haar haar kamer op te knappen. Ze wilde graag een ander bed, alle muren moesten wit worden, de kastruimte moest worden uitgebreid en ze hoopte dat er plaats was voor een lekkere stoel. Maar voor het zover was, moest er eerst worden opgeruimd.

Dat opruimen heeft ons een dag gekost. het leverde ook het een en ander op. Een volle papiercontainer, 4 zakken afval, een vermist fototoestel (dat dus nu van de lijst vermiste spullen af kan) en 2 tafeltennisbatjes. De laatste foto's op het fototoestel waren van 3 jaar geleden, dus zo lang lag deze al onder haar bed. Het eindresultaat ws een compleet lege kamer.



We maakten de muren weer wit, nadat we alle plakresten hadden verwijderd. dat plakresten verwijderen deed ik overigens pas, nadat Dochterlief had beloofd om niets meer op de muren te plakken. Toen de muren droog waren hebben we de plinten weer netjes vastgeplakt en daarna alle planken , kasten en andere oppervlakten schoongemaakt.

En toen kwam het allerleukste onderdeel. Inrichten!!!!! Ik mocht nog net even helpen bij het in elkaar zetten van de het bed en de kastjes, maar daarna werd mij vriendelijk doch dringend (of was het dwingend) verzocht de ruimte te verlaten. Toen ik hoorde dat haar broer werd uitgenodigd om haar kamer te bekijken, durfde ik ook weer naar boven te gaan. Daar trof ik een zeer gelukkige dochter aan, languit op haar bed in gezelschap van haar broer. En die kamer is ze de rest van de dag alleen nog afgeweest om te eten.


De stoel werd eerst 2 dagen in de huiskamer getest!!! 








Geen opmerkingen: