Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

vrijdag 11 september 2015

Quilttentoonstelling Deventer

Vandaag ging met Wandelmams een dagje uit. Het is al lang geleden dat we met zijn tweetjes op pad zijn geweest, dus hadden we een extra reden om naar de Algemene Quilttentoonstelling in Deventer te gaan. En zo vertrokken we al vroeg richting Deventer.

Net voor tien uur arriveerden we aan de "overkant" van de IJssel, waar we een parkeerplekje vonden in een daarvoor bestemd weiland. Daarna konden we nog net het pontje op en zo stonden we al snel in het centrum van Deventer. We besloten om eerst nog even de inwendige mens te versterken, we hadden er al een flinke reis opzitten, voor we de kerk in zouden gaan.

Eenmaal in de kerk genoten we van de prachtige quilts die daar hingen. Natuurlijk zaten er ook quilts tussen die ons minder konden bekoren, maar ook die verdienen aandacht. We vermaakten ons prima.







Naast alle prachtige quilts die aandacht verdienen, verdient de kerk zelf zeker ook aandacht. Net toen Mams en ik van plan waren om dan maar op de grond te gaan liggen om het plafond van de kerk te bekijken, zagen we een prachtige zitgelegenheid.




En vanuit die positie keken we omhoog om ook de kerk zelf te bewonderen.








Toen we uitgekeken waren, was het tijd om op een terras in de zon neer te strijken. Wat eten, kijken naar de mensen, bijkletsen, napraten en daarna winkeltjes kijken in de Walstraat. Op de terugweg kwamen we een prachtige spreuk tegen, die helemaal bij ons past.


En daarna was het tijd om de IJssel weer over te steken. Terug naar de auto, terug naar huis.




Geen opmerkingen: