Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

dinsdag 19 oktober 2021

Opruimen

Nu het vakantie is, gebruik ik de tijd om her en der op te ruimen. Vandaag stond de kast in de bijkeuken op het programma. Nu Dochterlief doordeweeks in Leeuwarden zit, wil ik "haar" bakgedeelte in de keuken reorganiseren, zo vaak zal ze nu niet meer bakken, dus de apparatuur kan best in een kast staan in plaats van continue op het aanrecht. En waar wil ik die apparatuur zetten? Juist in de kast in de bijkeuken!

Uit die kast kwam een onvoorstelbare berg rommel, ik bracht zeker vier vuilniszakken afval naar de ondergrondse container. Daarnaast kregen een paar spullen een andere plaats, onder andere hobbymaterialen bij het hobbymateriaal, zo ontstond ook er ook ruimte.

Maar wat ik ook vond zijn zeven (!!!!!) paren oude wandelschoenen. De meeste paren zijn versleten en een enkel paar ben ik nooit helemaal vriendjes mee geworden, maar uitgaande van zo'n 1200 kilometer per paar en een levensduur van ongeveer anderhalf jaar per paar, vond ik dus ruim tien jaar en twaalfduizend kilometer aan geschiedenis.


En die geschiedenis kan en wil ik niet weggooien. Dus staan die schoenen nu ook op een ander plekje zodat ik ze in het voorjaar buiten kan zetten of hangen met bloemen en/of planten erin. Dan blijft dat stukje geschiedenis nog even leven.


Geen opmerkingen: