Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

woensdag 20 oktober 2021

Alternatieve Sallandse 4Daagse, de dag van Lemele en Archem

En de laatste dag van de AS4D liepen we op woensdag. Voor komende zaterdag hebben we allemaal al andere wandelplannen en omdat ik herfstvakantie heb, konden we nu mooi op woensdag op pad. Naast de vaste vier 4Daagse wandelaars, Albert, Tine, Mams en ik, was ook Ate vandaag van de partij. Dat vonden we erg leuk, want hij is nog niet zo lang terug uit Santiago de Compostela, waar hij de Camino Portugues liep, dus we waren erg benieuwd naar zijn verhalen.

En die verhalen kwamen, wat was dat genieten. Mijn verhalen van deze dag zijn minimaal, ik hou het voornamelijk bij foto's, maar ook die zijn genieten.




































 
En zo kwamen we op de top van de Archemerberg, we genoten van het uitzicht, ondanks het feit dat we bijna uit onze jas waaiden. En met de wetenschap dat het kruispunt van de "acht" op deze top ligt, gingen we weer verder. Tot straks Archemerberg!










Bij het Boscafé trakteerde Ate op een bakkie. Dit ter ere van zijn verjaardag en natuurlijk ter ere van de geslaagde Camino. We vonden op  het terras een plekje uit de wind en in de buurt van een vuurtje, zodat het behaaglijk was om daar te zitten. We genoten van de warme koffie of thee en zo konden we verkwikt en opgewarmd weer verder.

De eerste kilometers na het Boscafé gingen voortvarend, asfalt en harde zandwegen, maar dat veranderde toen de zandweg een schouwpad werd en het werd nog erger toen we over een pad tussen de weilanden door werden gestuurd.













Na dit pad kwamen we uit bij Havezate Eerde. Hier werd ik gebeld door de Wandelkerel met goed nieuws. Hij kan in zijn huidige studentenhuis, op dezelfde verdieping, een grotere kamer met balkon krijgen met slechts een geringe huurverhoging en hij wilde mijn advies. Doen natuurlijk was mijn advies. Helemaal toen hij ook nog aangaf dat zijn tijdelijke contract bij zijn bijbaan was omgezet in een jaarcontract. Mijn dag was al goed, maar nu kon hij al helemaal niet meer stuk.


















En hoewel ik zei dat de dag al niet meer stuk kon, volgde er nog een hoogtepunt. We troffen een ringslang op  ons pad. Eigenlijk heel raar om die in oktober nog te treffen, hij was dan ook zeer traag, maar we konden deze kans niet laten lopen en maakten dan ook, op gepaste afstand met maximale zoom, foto's.




Deze foto is mijn favoriet......



Vlak na de ontmoeting met de ringslang kwamen we weer op de hei en al snel beklommen we de Archemerberg weer. Vanaf de Archemerberg was het nog maar een klein stukje naar de finish. Helaas voor ons begon het op dat kleine stukje nog te regenen, maar toch hadden we geluk, de hevigste regen viel toen we onder de bomen liepen, we werden dus amper nat.

Na enige twijfel over de te volgen route, bereikten we uiteindelijk zonder grote problemen de finish. We hadden we weer een prachtige wandeldag opzitten. Ik hoop dat er in de toekomst naast de Sallandse 4Daagse een Alternatieve Sallandse 4Daagse blijft bestaan, dat is toch het beste van twee werelden. Aan de ene kant het genieten van een "massale" georganiseerde 4Daagse, aan de andere kant het genieten van bijzondere en unieke routes in kleine setting.
 














Geen opmerkingen: