Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 4 oktober 2020

Gas terug

Sinds dit schooljaar zit ik zelf ook weer in de schoolbanken. Na lang wikken en wegen en in overleg met mijn leidinggevende ben ik begonnen aan scholing met betrekking tot Middenmanagement. Ik heb altijd al de neiging om mij tegen veel dingen aan te bemoeien en nu wilde ik dat wel wat meer vorm gaan geven. Voor mij betekent het acht studiedagen buiten de school en de nodige avonden huiswerk maken.

Daarnaast is er binnen de school van alles gaande en omdat ik nu eenmaal de neiging heb om me overal tegenaan te bemoeien, ben ik ook betrokken bij ontwikkelingen van het onderwijs binnen de school en daar hoort ook scholing bij. Dat betekent nog een aantal studiedagen en vooral veel leeswerk.

Ik vind het beide superleuk, ik leer er veel van. Veel over mezelf en hoe ik me kan opstellen en veel over onderwijs en hoe dat verbeterd kan worden. Het betekent wel extra drukte, tijdens die studiedagen moeten mijn leerlingen wel verder kunnen, dus moet ik zorgen voor goede opdrachten en een goede planning. Daarnaast heb ik minder tijd vanwege al die studiedagen. Al met al voelde ik me de laatste tijd bijna een passant in mijn eigen huis. Zelfs als ik lijfelijk aanwezig was, was ik lang niet altijd met mijn gedachten ook daadwerkelijk thuis. Tijd om een beetje gas terug te nemen dus.

En daarom bleef ik dit weekend thuis. En niet alleen lijfelijk, maar ook mentaal. Geen werk, geen studie(s), maar lekker lezen (nee geen studieliteratuur), op de bank hangen, kletsen met mijn huisgenoten, beetje fröbelen en vooral niets moeten. En hoe leuk ik het wandelen met mijn maatjes ook vind, ik liet het wandelen aan mij voorbijgaan. Echt gas terug dus, echt even thuis-thuis.

En ik heb ervan genoten, ben weer een beetje tot rust gekomen en ik kijk nu vooral uit naar de herfstvakantie. Dan kan ik nog meer gas terug nemen. Maar eerst nog vier dagen aan het werk, dat moet wel lukken na dit weekend.

Geen opmerkingen: