Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 21 februari 2016

52.154 Toch een nieuw project.....

Tja, ik kan het toch niet laten. Ik wil quilten, alleen het quiltproject waar ik nu mee bezig ben, de Scandinavian Christmas, vind ik minder leuk dan verwacht. Nou ja, het maken ervan. Het eindresultaat vind ik prachtig, maar er komt mij te veel borduren bij kijken en te weinig applicatie. En dus verzin ik elke keer een smoes om niet verder te gaan, terwijl ik wel wil appliqueren.

En ik heb hele mooie stofjes liggen. Al jaren trakteer ik mijzelf af en toe op de stoffen van den Haan en Wagenmakers. Deze stoffen zijn niet goedkoop, dus als ik heel trots ben op mijzelf, iets bijzonders heb gedaan of als ik mijzelf heeeeeeel zielig vind, mag ik een pakketje van deze stof kopen van mijzelf. In de loop der jaren heb ik zo al een mooie verzameling aangelegd.



Daarom dus toch een nieuw project. En daar deed ik de voorbereidingen voor. Dus snijden, snijden, snijden. En dan moet ik kiezen uit al die mooie stofjes. Dat duurde toch wel even. Maar uiteindelijk had ik vier stapeltjes liggen. Ik had de hoop om ze dit weekend ook nog te stikken (deze kunnen op de naaimachine), maar dat kwam er niet meer van.



Ach, nog een weekje werken en dan is het vakantie. Dan heb ik alle tijd om te handwerken.

Geen opmerkingen: