Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 13 december 2014

Gala

Meisjes van dertien en een Gala. Gisteravond was het zover. Dochterlief bezocht haar eerste middelbare schoolfeest. De hoofdmoot is de musical, opgevoerd door leerlingen van alle leerjaren, maar de afterparty is de gelegenheid waar je gezien wordt, dus ook de looks moeten in orde zijn. En dus werd, naast de galajurk, oma uit de kast gehaald om de looks van Dochterlief en vriendin E. in orde te maken.

En terwijl oma haren invlocht, werden er nagels gelakt en ogen voorzien van make-up.







Vervolgens deed ik verwoede pogingen om de dames-in-de-dop gezamenlijk op de foto te krijgen, maar dat was te veel gevraagd. De giechelhormonen en de zenuwen voor de avond maakten overuren, dus die foto's zijn alleen geschikt voor privégebruik en dat pas over een jaar of vijftien tot twintig.

Maar gelukkig wist ik de dames-in-de-dop nog net vast te leggen toen ze op weg waren naar hun jas.


De planning was dat ik ze om half twaalf zou ophalen. Om elf uur kreeg ik een appje of ik ze om kwart over elf wilde ophalen. Natuurlijk wilde ik dat. En op verzoek nam ik een paar platte schoenen mee. En ondanks het feit dat de auto slechts dertig meter van de feestlocatie af stond, deed Dochterlief andere schoenen aan. Een hele avond hoge hakken heeft toch nog iets meer training nodig.

De afterparty was leuk, de musical was nog leuker, maar het allerleukste was dat ze eenmaal thuis weer naar bed konden.

Tja, meisjes van dertien. Te groot voor de poppen, te klein voor het Gala!!!!

Geen opmerkingen: