Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 7 december 2014

52.101 Warme nek

Hoewel Dochterlief niets liever wil dan dat ik haar "Boze Bij"afmaak, moet ze nog even geduld hebben. De bolletjes zwart en wit zijn binnen, maar er zijn zoveel andere dingen die mijn aandacht vragen.


En nu kreeg haar vader voorrang. Hij kocht (eindelijk) een nieuwe winterjas. En daar mocht hij van mij zijn oude sjaal niet meer bij dragen. Die sjaal is al jaren niet meer om aan te zien, maar nood breekt wetten, dus die sjaal werd getolereerd. Maar dat is nu voorbij. Dus op zoek naar een nieuwe sjaal. En dan niks kunnen vinden.....

Dus opperde Manlief: "Kun je geen sjaal voor mij haken?" Tja, als ik op mijn strepen sta dat er een nieuwe sjaal moet komen, kan ik geen nee zeggen. dus naar de bolletjes-wol-winkel. We kwamen zonder kleerscheuren en met rolstoel binnen. Na enig rondkijken en materiaal voelen, viel Manlief voor MyBoshi. Een heerlijk felgroene kleur, die mooi afsteekt bij zijn nieuwe donkerblauwe jas. Gehaakt in toeren van halve stokjes. Manlief blij, ik blij!!! Wat wil je nog meer.




Geen opmerkingen: