Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 9 februari 2014

Jarig

Vandaag vier ik mijn verjaardag. En de hele week heb ik geroepen dat ik vanaf nu weer terug ga tellen. Mijn leeftijd gaat steeds meer afwijken van hoe jong ik mij voel. Aan de andere kant ben ik zeker niet blind voor wat ik zie in de spiegel.

Want de rimpels rond mij ogen vertellen heus geen leugen. Hoewel ik mijzelf blijf voorhouden dat het lachrimpels zijn en dat die mogen, zijn ze duidelijk genoeg aanwezig.


Hoewel, vanuit een iets ander standpunt vallen ze veel minder op.


En die paar grijze haren doen er ook niet toe. Ze vallen bijna niet op. En zolang er mensen zijn die denken dat ik mijn verf, omdat zo donker toch niet echt kan zijn, heb ik niets te klagen.


Maar bovenal vind ik het gewoon leuk om jarig te zijn. Wat dat betreft komt mijn werkelijke leeftijd zeker niet overeen met hoe ik mij gedraag. Ik denk dat ik erger ben dan menig klein kind.

Al zeker 2 weken van tevoren begin ik mijn huisgenoten lastig te vallen met de vraag wanneer ze cadeautjes voor me gaan kopen, welke cadeautjes ik ga krijgen en of ze een hint willen geven. Ondertussen wil ik eigenlijk toch ook niet weten wat ik ga krijgen, want dan is het uitpakken niet echt leuk meer.

Ik kijk uit naar kaartjes op de deurmat, sms'jes en what-appjes, berichtjes op fora en veel visite. En dus worden er taarten gebakken, hapjes gemaakt en 2 grote pannen soep voor de plakkers. Daarnaast zorg ik voor een berg bolletjes met divers beleg, snoeperij voor grote en kleine kinderen en de nodige natte versnaperingen. En dan wacht ik af.

En zo verschenen er vanmorgen 2 kinderen aan ons bed met een ontbijtje voor mij, werd er vol overtuiging gezongen en mocht ik eindelijk cadeaus uitpakken. En ik werd verwend met een uitbreiding van mijn Blond-servies (de blauw-witte versie) en ik kreeg van Manlief een prachtige armband.


Daarna moest ik van de schatjes nog even in bed blijven liggen. "We sturen je wel een appje als je mag komen, mam." En dus wachtte ik braaf af. En toen ik beneden kwam hadden ze de boel versierd met slingers en ballonnen. En toen voelde ik me nog jarigerderder.




Daarna volgde een middag vol visite en gezelligheid.

En nu is de dag alweer bijna voorbij en ik zit te wachten tot de afwasmachine klaar is, zodat ik hem nog een keer kan aanzetten voor ik naar bed ga. En ondertussen ben ik aan het bedenken wat ik volgend jaar voor mijn verjaardag ga vragen.... "Ehhhh, Hoeveel nachtjes slapen nog???"