Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 3 maart 2013

52.43 Feeling blue

Om jullie gelijk maar gerust te stellen, "Feeling blue" is deze keer letterlijk bedoeld. Ik heb een aantal oude spijkerbroeken van manlief herbruikt voor leuke dingen. Het herbruiken was wel weer verhelderend. Ik werd namelijk weer eens met de neus op de feiten gedrukt. Onze Wandelkerel kan er echt niets aan doen dat de rechterknie van zijn broeken altijd sneuvelt. Als zijn vader hetzelfde presteert zonder voetbalpartijden op het schoolplein en valpartijenop gladde wegen, wat kan ik dan van hem verwachten.....



Ik knipte twee broeken in stukken en liet daar de eerder uitgeraderde patronen op los. Met een beetje passen en meten om de leukste effecten te verkrijgen. (Dat mag de volgende keer nog wel iets losser.)




Ik maakte nog een foutje, zodat ik nu van het hondje twee enkele patroondelen overheb. Maar gelukkig heb ik ook nog aardig wat spijkerbroek over. Ik heb nog maar twee-en-halve broekspijp gebruikt. Dus ik kan nog los gaan op drie-en-halve pijp en drie bovendelen. En dan heb ik al een hondje en een ander beest geknipt.

Omdat ik de smaak te pakken had, kon ik niet wachten om verder te gaan. En gelukkig had ik tijd genoeg. Want de stapel nakijkwerk is tenslotte al een met een aantal centimeters gedaald. En om de boel een beetje op te vrolijken zocht ik in mijn potten accessoires voor een leuk detail. En dan blijkt dat die potten nog behoorlijk wat "schatten" herbergen. Zelfs mini-dubbelgangers van het blafbeest.




Ik besloot het eenvoudig te houden en na het met de hand vastzetten van een hartje, gebruikte ik de naaimachine om het grootste deel van de hond in elkaar te zetten. Helaas bleek mijn voorraad vulling meer geslonken dan ik had verwacht, maar ik kon nog net het blafbeest vullen. Het andere beest moet dus wachten tot ik nieuwe vulling heb. Na het vullen moest het laatste stukje naad met de hand worden vastgezet. Dit kostte bijns net zoveel tijd als het maken van de rest van het beest. Ik hou het er maar op dat dit exemplaar een prototype is, want er zitten nog wat kleine schoonheidsfoutjes in. Die zijn overigens zo klein dat ik met niet kan voorstellen dat jullie ze zien. En het eindresultaat is gewoon leuk!!!!


Geen opmerkingen: