Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

vrijdag 9 september 2011

52.1 Tadaaaaa!!!!

En hier dan, een dag later dan gepland, het eerst 52 product. Achteraf had ik al kunnen weten dat het niks zou worden om deze week op donderdag te plaatsen, want ik was de hele dag op mijn werk. Deze week was namelijk de introductieweek voor de nieuwe brugklassers. En aangezien ik mentor ben van een brugklas, werd ik daar verwacht.

Nu is het niet zo dat ik elke dag tot 's avonds laat op school ben, maar deze donderdag was er een kennismakingsavond met de ouders. Erg leuk, maar toen ik thuis kwam, had ik geen zin meer om nog een bericht te plaatsen.

Deze week heb ik een quilt afgemaakt, waar ik al lange tijd aan gewerkt heb. De quilt is grotendeels gemaakt met de naaimachine. De techniek heet Stack en Slash. Hierbij worden 4 vierkanten op dezelfde manier versneden. Daarna verwissel je de verschillende stukken tot een nieuw vierkant en die zet je aan elkaar. Dit heb ik vier keer gedaan, zodat ik 4 dezelfde grote vierkanten in verschillende kleurstellingen kreeg. Deze vierkanten heb ik met een rand ertussen weer aan elkaar gezet. De top, tussenvulling en achterkant heb ik gemeanderd. Een techniek die ik voor het eerst heb toegepast.

Deze week heb ik de afwerkrand aan de achterkant met de hand vastgezet. En nu is deze quilt dus klaar. Het is een wandkleed. En waar hij komt te hangen?????? Dat laat ik zien als hij daadwerkelijk hangt.


De gehele quilt is ongeveer 80x80 cm.


Close-up van 1 blok.


De achterkant, het effect van het meanderen.

Geen opmerkingen: