Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 25 december 2021

Gedicht van de Wandelkerel voor Dochterlief

Lieve Dochterlief,

 

Nou dat was me weer een jaar ofnie

Waarin is gelachen, gehuild en je bent begonnen met je nieuwe studie

Vaktherapie heb ik me door mijn elven laten vertellen

Een nieuwe studie waar wat je nou precies doet voor mij niet is voor te stellen

Maar ik heb gehoord dat je het zelf heel goed uit kan leggen

Dus kom gerust een keertje naar de noordpool om het tegen mij te zeggen

Maar los van wat je nou precies doet heb je het nu wel naar je zin

En vergeleken met Groningen is dat al een veel beter begin

Want de kerstman hoort bijna alleen maar goede verhalen over je nieuwe leven

En als ik je volgend jaar weer mag verrassen hoop ik dat dat zo is gebleven

En nu we het toch hebben over dingen die nog hetzelfde zijn

Jouw moeders en broers oren doen het weekend nog steeds regelmatig pijn

Als zij denken rustig een boek te lezen of te genieten van de rust

Worden ze ruw gewekt door jou en je vaders yahtzeelust

Dan komt er een HEY JOH en schrikt heel Nijeveen wakker

Van de fietsenmaker en de visboer tot aan de supermarkt en de bakker

Want verdomme wat kan jij een partijtje hard schreeuwen

Voor mij is het nog enger dan de brul van een 1000 paar leeuwen

En toen de kerstman dacht dat je iets had naast yahtzee om enorm naar uit te kijken

Moest corona weer roet in het eten gooien zodat je ook dit doel niet kon bereiken

Want jij hebt heel hard gewerkt en geoefend om naar een casting te kunnen gaan

En het is gewoon heel KUT dat dat niet kon en je kon corona wel kapotslaan

Maar los van de casting ben jij wel heel goed met jezelf bezig geweest

Je kunt op hakken lopen, bent afgevallen en bent zo’n lekker ding je bent gewoon een beest

Maar helaas veranderd dat niks aan je luidheid bij een potje yahtzee

En dus heeft de kerstman nagedacht over een oplossing voor dat lastige probleem

Hij heeft ontdekt dat je een stuk rustiger bent als je wat lekkers hebt om te snacken

Dus heb ik hier wat lekkers voor je wat je smaakpapillen kunnen gaan ontdekken

Ik hoop dat je ervan geniet net als van je andere cadeaus

En doe je dat niet dan heb ik geen bonnetje dus wordt dan maar lekker boos >:(

Ik hoop dat je een hele leuke kerst en nieuwjaar hebt en gun je heel veel geluk voor 2022

En ik weet niet wat rijmt op 2022 dus zeg ik luv you en geniet maar lekker van je cadeau

 

De kerstman  


 
En deze cadeaus kreeg Dochterlief:
 


 

Geen opmerkingen: