Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 9 juni 2018

Een heerlijk luie zaterdag

Afgelopen periode was druk. Nu is dat natuurlijk iets van de huidige tijdsgeest, iedereen is druk, druk, druk, daar wil ik niets aan af doen, maar iedereen heeft periodes waarin het nog drukker is dan anders. Dat is voor mij de examentijd. eerst de eerste correctie en dan de tweede correctie, vervolgens overleg met eerste en tweede correctoren en dan ben je zo twee verder. In die twee weken stapelt het "normale" werk zich op, dus na die examenperiode blijft het nog even druk, druk, druk.

Aan het einde van afgelopen week was ik weer bij, een heerlijk gevoel. En dat gevoel werd versterkt door een heerlijk luie zaterdag. De voetbal- en hockeycompetitie zijn afgelopen, na mijn blarenfestijn tijdens de Kennedymars heb ik even een wandelpauze ingelast, dus geen wandeling vandaag en dus stond er zomaar voor niemand iets op het programma vandaag. Maar dat betekent niet dat er niets wordt gedaan.

Dochterlief kan niet een hele dag stilzitten en "niets" doen. De ochtend bracht ze al tekenend en schilderend door. En hoewel zij niet (helemaal) tevreden is met het eindresultaat, vind ik dat ze een prachtige tekening heeft gemaakt.






Daarna vond ze het tijd om te bakken. Ze had haar broer beloofd om voor zijn verjaardag een taart te bakken, maar ziekte en hoge temperatuur gooiden roet in het eten. Maar nu wilde ze haar belofte alsnog inlossen. Dus er werd gezocht en gekocht en vervolgens geroerd en geklopt. Het eindresultaat ziet er fantastisch uit of de smaak net zo fantastisch is moeten we nog testen.







Manlief heeft eigenlijk elke dag een luie dag, maar het is voor hem natuurlijk volop genieten als hij daar gezelschap bij krijgt. En dus keek hij samen met de Wandelkerel naar een paar wedstrijden van het WK voetbal. Toen de Wandelkerel dat zat was, ging hij even naar buiten, maar al snel bedacht hij dat hij eigenlijk wel even wilde Wii-en. En op zo'n dag als vandaag mag hij lekker zijn gang gaan.







En ik, ik werkte de achterstand hier op mijn blog bij. En dat betekent dat mijn rugzak met "nog te doen" weer een beetje leger is. Heerlijk.....

En ik voorzag mijn nieuwe wandelschoenen van nieuwe veters.




En het poezenbeest. Die paste zich prima aan aan de omstandigheden.


Geen opmerkingen: