Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 17 juni 2018

52.243 Kleding

Al een hele poos geleden trof ik de voorbereidingen voor een hele stapel zelf te maken kleding. Hier zat kleding voor de Wandelkerel, Dochterlief en mijzelf bij. Alles ligt geknipt klaar, dus op het moment dat ik zin en tijd hen, kan ik zo aan de slag. dat leverde afgelopen vrijdag een shirt voor mijzelf op. De stof komt bij leuke tricotstofjes vandaan, het originele patroon komt uit een Ottobre, maar is niet meer te herkennen na alle aanpassingen die ik heb gedaan.



Ondertussen vertonen de shirtjes van Manlief ernstige slijtageplekken en hevige verkleuringen. Tijd voor nieuwe shirts dus. Nu heeft ook Manlief een hekel aan winkelen en bovendien zijn veel shirts te kort voor hem. Ik ging dus op zoek naar een geschikt patroon voor een shirt voor hem. Ook die vond ik bij leuke tricotstofjes. Een zeer veelzijdig patroon met een model met kopmouw en raglanmouw, met korte en lange mouw, met of zonder capuchon en met of zonder aangeknipte boorden. en daan ook nog eens in matenrange, waar ik voor zowel de Wandelkerel als manlief uit kan putten. (En waarschijnlijk ook voor Dochterlief en mijzelf als wij een heerlijk grote hoodie willen.)


Ik raderde gelijk alle mogelijke patroondelen in de maat van Manlief uit, voor hem kan ik dus alle kanten op nu. En toen ik het patroon bestelde heb ik gelijk maar stof aangeschaft (hij mocht echt zelf kiezen) om drie shirts te maken.







De eerste stappen zijn gezet, nu hopen dat ik komende week zin en tijd vind om de stof te knippen en er shirts van te naaien. het is echt hard nodig.

Geen opmerkingen: