Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

maandag 2 april 2018

52.236 Blije dochter

Vandaag een heerlijk rustig dagje voor mij, geen afspraken en geen verplichtingen. Vanmorgen eerst nog wat voorbereidingen gedaan voor de nieuwe werkweek, zodat ik vanmiddag tijd genoeg had om Dochterlief blij te maken door haar trui te gaan maken. Maar voor het zover was, had ik een prangende vraag voor haar. Namelijk welke stof ze als voering voor de capuchon wilde. En die vraag was niet zomaar even gesteld, want ze was aan het werk. Dus ik stuurde haar een foto, zodat ze in de pauze kon reageren.


Terwijl ik op haar antwoord wachtte, begon ik vast met de trui zelf. En dit een snel makkelijk patroon, want de mouwen zijn aangeknipt, scheelt alweer naaiwerk.




Ik heb dit patroon al eerder gebruikt, maar toen had hij een wijde hals en geen capuchon., ik moest dus de hals aanpassen. Op het achterpand leek de hals iets te smal, maar dat was wel bij te werken.

Ondertussen had Dochterlief haar keuze doorgegeven, het werd de lichtste, linksboven. Dat kwam goed uit, want ik was zo goed als klaar met het zomen van de mouwen en de onderkant. Dus ik kon direct door met het knippen van de voering voor de capuchon.


En een goed half uur later was de trui klaar. Wij noemen het een croptop-hoodie!!!





Nu afwachten of Dochterlief tevreden is met het eindresultaat.

Geen opmerkingen: