Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 27 november 2016

52.185 Soms zit het tegen......

Ik wilde een nieuwe omslagdoek haken en vond bij Wolplein een exemplaar dat mij wel aanstaat. De grafietsteek omslagdoek. Ik koos voor de donkerblauwe en afgelopen week ging ik vol goede moed aan de slag. Maar die moed zonk me als snel in de schoenen. De bovenkant was me niet naar de zin, hij was niet mooi recht.



En dus haalde ik alles uit en begon ik, met frisse moed, opnieuw. Wel nam ik nu de haaknaald een half maatje groter.


En de bovenkant werd een stuk beter nu.


Maar ik vond het gehaakte stuk erg stug. Nu haak ik ook behoorlijk strak, dus ik had een nog grotere haaknaald nodig. En die heb ik niet. Maar ik wilde nog steeds een omslagdoek haken. Dus de voorraad ingedoken en daar vond ik nog een paar bollen Stylecraft. En daar ga ik nu een omslagdoek van maken. Gewoon simpel Granny-stripe. En om de moed niet te verliezen maar gelijk een beginnetje gemaakt.



Geen opmerkingen: