Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

vrijdag 3 juli 2015

TROTS

Eindelijk is het zover. VAKANTIE!!!!!!

Na een hectische laatste week, met rapportvergaderingen, contacten met ouders, het bijwerken van de leerlingdossiers, zorgen dat mijn collega's en ik voor volgend jaar de juiste boeken hebben, een nieuwe collega verwelkomen en zo goed mogelijk voorbereiden op volgend schooljaar, de diploma-uitreiking, overleggen met collega's van andere vestigingen, een gezellig uitje met de collega's, het opruimen van kasten en het uitdelen van rapporten, staat er hier thuis nu alleen nog een doos met papieren die moeten worden uitgezocht. En daarnaast starten we volgend schooljaar met een nieuwe methode voor de examenklassen, dus dat vergt ook nog wat voorbereiding en ik geef volgend jaar les in een voor mij nieuwe klas. Hiervoor heb ik de tijd ingeruimd in mijn eerste en laatste vakantieweek. Maar gelukkig bepaal ik zelf waar en wanneer.

De schatjes zijn vorige week alleen nog maar naar school geweest om boeken in te leveren en rapporten op te halen. En Dochterlief had ook nog een klassenuitje. Vervelend om met een temperatuur van 30 graden naar het zwembad te gaan.

En om nu terug te komen op die trots, de rapporten geven daar alle reden toe....

Hieronder eerst het rapport van de Wandelkerel. Ja, er staan ongelooflijk veel kolommen op, maar het gaat om de cijfers in de laatste kolom. Dat zijn de eindcijfers van dit jaar. Volgend jaar gaat hij examen doen in de volgende vakken: Nederlands, Engels, wiskunde, biologie, economie, LO2 en landbouwbreed. Hij laat dus Duits en NaSk vallen en beide docenten vinden dat jammer. Aan de andere kant vinden de docenten van biologie, economie en LO2 (de keuzevakken) het leuk dat hij voor hun vak heeft gekozen. Dat betekent dat de docenten er vertrouwen in hebben dat hij volgend jaar gaat slagen. En dat vertrouwen hebben wij ook. Op naar het MBO!!!!!!

 
 
En dan het rapport van Dochterlief. Ten eerste een stuk overzichtelijker dan dat van de Wandelkerel, want dit rapport heeft maar 5 kolommen. Maar nog veel belangrijker, ook hier super-eindcijfers. Hoewel ze zelf niet helemaal tevreden is. Zoals al eerder aangeven zit die 8,4 voor wiskunde haar dwars en daarnaast heeft ze twee keer een 6, voor de talen. Gelukkig hebben we haar er van kunnen overtuigen dat die zwaar bevochten 6 voor Engels voor ons zwaarder weegt dan die net niet 9 voor wiskunde. En hoewel Manlief en ik vinden dat het belangrijkste van dit jaar is dat ze heeft leren leren, is Dochterlief het daar nog niet helemaal mee eens.  Maar wij zijn alleen maar trots. Over naar 2 Gymnasium zonder onvoldoendes!!!!!


En nu kunnen we vol gaan genieten van zes weken vakantie. Summer here we come!!!!!

Geen opmerkingen: