Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zondag 2 maart 2014

52.86 Pyjamaparty

Onze schatjes zijn gek op pyjamadagen. Ook doen ze bij voorkeur hun pyjama aan, zodra ze deur niet meer uit hoeven. Dat is dan ook goed te zien aan de pyjama's die ze dragen. Zeker nu ze allebei na een groeispurt  nog maar één exemplaar bezitten. En dat exemplaar MOET DUS elke week in de was. ' s Morgens uit, wassen, drogen, 's avonds weer aan. En op het moment dat de pyjama dan in de was zit, doen ze wel een trainingsbroek aan, maar als de pyjama wel beschikbaar is, heeft die de voorkeur.

Er moest dus iets gebeuren op het gebied van de (nacht)kleding. En daarom had ik afgelopen week in Amsterdam al twee lappen tricot gekocht om pyjamabroeken te maken. Shirtje erbij kopen, printje erop, klaar!!!

En vandaag was het tijd voor actie. Gister gezocht naar een patroon en gevonden. Dus vandaag patroon geraderd en begonnen met de broek van Dochterlief.



En na een uurtje achter de machine was de broek klaar. En welke print er nu op het shirt moest????



En voor Dochterlief naar bed ging was haar nieuwe pyjama klaar.



En nu moet ik komende week hard aan het werk om de Wandelkerel te vriend te houden, want hij wil ook een nieuwe pyjama... Maar dat doe ik met liefde!


1 opmerking: