Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

dinsdag 1 mei 2012

Een nieuwe lente, een nieuw begin....

Tja, ik me voorstellen dat jullie nu denken dat ik het ga hebben over ons gezinsleven en het herstel van manlief. En hoewel dat natuurlijk nog steeds een grote rol speelt in ons leven, gaat het hier nu niet om. Het betreft hier een nieuw begin voor de moestuin.

Dochterlief had opa al verzocht om de moestuin te voorzien van goede grond en een draadhek. Dan zou zij zorgen voor plantjes en zaadjes. En zo geschiede.



Voor er geplant kon worden, moest het laatste onkruid nog even verwijderd worden. En samen plantten Dochterlief en opa de al gekweekte tomaten- en paprikaplantjes. Daarna voorzag dochterlief ze van een royale voorraad water.





Daarna werden alle zaadjes in de overgebleven bloemenbakjes van opa en oma gezaaid. Dit is een serieuze aangelegenheid en deze klus werd in volle concentratie geklaard.



En nu maar afwachten of het weer gaat meewerken, want wij willen, tomaten, paprika´s, sla, broccoli, worteltjes, courgette en bonen om te beginnen. Dus wij willen zon, met af en toe een verfrissend buitje!!!

Geen opmerkingen: