Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 26 november 2011

52.12 Op het nippertje

De week is voorbij gevlogen. Ik heb het idee dat ik niets heb gedaan, maar toch ben ik continue bezig geweest. Waarmee???? Het begeleiden van de klusploeg, buurman en buurman, bij het maken van de douche beneden. Want de hardwerkende mannen hadden allerlei materiaal nodig. Van een emmer tot een borstel, van oude kranten tot een stuk plastic, enzovoort. En natuurlijk werden ze dan ook tijdig voorzien van een natje en een droogje.

Daarnaast ben ik deze week een aantal keren in het ziekenhuis geweest, met en zonder manlief, om de neuroloog te spreken en naar verschillende therapieën. Ook had ik nog een stapel nakijkwerk liggen, moest ik een aantal uur werken, moesten er Sinterklaas- en verjaardagscadeaus gekocht worden en hadden de kinderen ook hun normale bezigheden.

Ook had het Wandelmannetje vandaag de alles beslissende wedstrijd van de voetbalcompetitie. De laatste speelronde stond op het programma en met 3 punten voorsprong op de nummer 2, was het noodzakelijk om minimaal 1 punt te pakken om kampioen te worden. En kampioen zijn ze geworden. Met een klinkende overwinning van 1-8 en dus zonder puntverlies.

Een horde opgetogen jongens was het resultaat. En na het eten van een patatje in de kantine bezocht het team manlief thuis. Ze vonden dat ze hem moesten laten delen in de vreugde en boden hem een cadeau aan. Nadat de rust was weergekeerd in ons huis zochten we alle 4 rust. Dochterlief dook in bad. Het Wandelmannetje ging spelletjes doen op de computer, manlief deed een dutje en ik rommelde wat om.

Na het eten bedacht ik mij dat ik nog niets had gedaan aan het 52-project deze week. En dat de tijd en mogelijkheid om iets te doen erg beperkt waren. Want mijn naaimachine en een groot deel van mijn hobbyspullen zijn onbereikbaar door alle spullen die aan de kant moesten voor het maken van de douche.

Nu is het kijken naar een voetbalwedstrijd van 10/11-jarige jongens erg leuk, maar de contacten met de andere ouders zijn minstens net zo leuk. En tussen die ouders zitten nog meer handwerkende moeders. En één van die moeders bracht mij op een idee. Want zij had een leuke sjaal gebreid. Nu hou ik niet van breien, maar haken vind ik wel leuk. En een andere moeder wist mij te vertellen dat ze van bolletjeswol een sjaal had gehaakt en dat ze die binnen een uur in elkaar had gezet.

Ergens aan het begin van het jaar heb ik bij de Action een aantal bollen bolletjeswol gekocht. En met behulp van het www vond ik de (zeer simpele) beschrijving van deze sjaal. Deze beschrijving staat op de blog van "Karin aan de haak" waarop nog veel meer leuke, erg leuke dingen staan.



Eerst haakte ik de paarse bol tot een sjaal. Dit leverde een smalle, lange sjaal op. Vervolgens ging ik aan de slag met de witte bol. Deze was anders van structuur en leverde een dikkere, maar veel kortere sjaal op. Dus haakte ik de tweede bol wit eraan vast. Het eindresultaat was een sjaal die net zo lang was als de paarse, maar wel een stuk dikker.



Al met al een erg leuk tussendoor dingetje. Binnen een uur heb je op deze manier een unieke sjaal gehaakt. En dat met 1 of 2 bolletjes wol van 0,89 euro per stuk. Nu nog met dochterlief uitvechten wie welke sjaal krijgt........

Geen opmerkingen: