Naar Purper:


JE MOET ZEILEN OP DE WIND VAN VANDAAG. DE WIND VAN GISTEREN HELPT JE NIET VOORUIT, DE WIND VAN MORGEN BLIJFT MISSCHIEN WEL UIT! tekst en uitvoering: PURPER

Ik hou van motto's, hoewel ik niet iemand ben die ze zelf verzint. Liever zoek ik naar bestaande motto's die aansluiten bij mijn (manier van) leven. De tekst van Purper is al sinds jaren mijn handelsmerk, maar sinds ons bezoek aan de musical "Soldaat van Oranje" is daar een tweede motto aan toegevoegd: Morgen is Vandaag! Eigenlijk zeggen beide motto's hetzelfde. Geniet nu, leef nu, doe nu!!! En dat blijf ik proberen!!!!!

zaterdag 4 november 2023

Kale Duinen Wandeltocht, Appelscha

Vandaag ging ik op pad met Hilly, een rondje lopen in en om Appelscha. We hadden meer dan genoeg om bij te kletsen, dus veel foto's heb ik niet gemaakt.

Na een startersbakkie gingen we op pad en al snel deed de wandeltocht zijn naam eer aan, de Kale Duinen waren zeker zichtbaar.







De eerste rust was bij Villa Nova in Zorgvlied, die lieten we aan ons voorbij gaan, een bakkie hadden we al gehad en de benen werkten nog goed mee.

Vanuit Zorgvlied ging het door de bossen en langs  het Canadameer naar eethuis Aekingerzand. Daar wilden we graag een kop soep nuttigen, maar helaas was de soep op toen we daar aankwamen. We hielden het dus bij een sanitaire stop en een broodje voor we weer verder gingen.




Toen we een poos later bij bosbrasserie IJgenweis kwamen, besloten om daar te kijken of er soep was. Nou die was er, een heerlijke mosterdsoep, waar we dan ook enorm van genoten.





Nu wachtten ons echt nog de laatste loodjes, nog een paar kilometer richting Appelscha. We stonden nog even stil bij een enorme paddenstoel en dat zorgde ervoor dat we de laatste 100 meter regen op ons kop kregen, maar dat mocht de pret niet drukken. We sloten af met een drankje en vervolgens was het tijd om naar huis te gaan.




Geen opmerkingen: